اخبار داغ

نامزدی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری شگفتانه سیاسی است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه سازندگی، رسانه حزبی کارگزاران به کاندیداتوری تاجزاده در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت. نامزدی تاجزاده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۰ شگفتانه سیاسی است اما به سبب ماهیت متناقض نمای آن پرسشهای جدی پیش روی اصلاح طلبان قبل از اصولگرایان که تکلیفشان با تاج‌زاده ظاهراً روشن است، […]

اشتراک گذاری
01 اردیبهشت 1400
122 بازدید
کد مطلب : 45863

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، روزنامه سازندگی، رسانه حزبی کارگزاران به کاندیداتوری تاجزاده در انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت.

نامزدی تاجزاده در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خردادماه ۱۴۰۰ شگفتانه سیاسی است اما به سبب ماهیت متناقض نمای آن پرسشهای جدی پیش روی اصلاح طلبان قبل از اصولگرایان که تکلیفشان با تاج‌زاده ظاهراً روشن است، می‌گذارد.

تاجزاده به عنوان اصلاح‌طلبی قدیمی نامزد منفرد و مستقل است یا حمایت یک تشکیلات سیاسی از جریان فکری پشت سر آن قرار دارد؟

با توجه به تاسیس جبهه اصلاحات ایران به عنوان نهاد اجماع‌ساز همه اصلاح‌طلبان ایران به ریاست یار قدیمی مصطفی تاجزاده، بهزاد نبوی و تفویض تعیین نامزد اصلاح‌طلبان به این تشکیلات عالی، آیا سید مصطفی تاجزاده قصد ورود به ساز و کار این جبهه را دارد؟ و در صورت عدم اجماع بر او از نامزدی انصراف خواهد داد؟

با توجه به مرزبندی تاجزاده و حلقه‌ای از اصلاح‌طلبان مانند سعید حجاریان و علیرضا علوی‌تبار که خود را رادیکال می‌خوانند و مرزبندی آنان با اصلاح‌طلبان کلاسیک (مانند بهزاد نبوی) و اصلاح‌طلبان عملگرا (مانند غلامحسین کرباسچی) و اصلاح‌طلبان محافظه‌کار (مانند محمدرضا عارف) آیا نامزدی تاجزاده اعلام موجودیت بلکه اعلام شکاف یک فراکسیون در جبهه اصلاحات است؟

اصلاح‌طلبی رادیکال در چهار سال گذشته از دولت دوم روحانی به خصوص پس از حوادث آبان ۹۸ با طراحی و امضای نامه‌ها و بیانیه‌های (با امضای اشخاص حقیقی) عملاً نوعی انشعاب در جبهه اصلاحات را هدایت می‌کرد که شاخصه آن نه فقط تندروی، که تک‌روی هم بود.

تک‌روی به این معنا که وقتی ظرفیت ساختاری جبهه اصلاحات مانند شورای هماهنگی، شورای عالی و اخیرا جبهه اصلاحات را برای حرکات رادیکال مهیا و مساعد نمی‌دید به اقدامات انفرادی و حرکت از بالای سر اعضا و رهبران اصلاحات دست می‌زد تا آنان را در برابر عمل انجام شده قرار دهد.

آیا نامزدی تاجزاده در مسیر تعمیق همین جریان و بیرون آمدن از وضعیت کمون است؟ آیا حزب تازه‌ای در راه است؟

تاجزاده در انتخابات مجلس یازدهم پرچمدار تحریم انتخابات بود اگرچه در آغاز به گروهی از اصلاح‌طلبان گفته بود اگر به نام جبهه اصلاحات فهرست انتخاباتی ندهند از فهرست آنها حمایت می‌کند چرا که معتقد به هزینه از نام اصلاحات نبود اما در نهایت نه تنها حمایت نکرد بلکه اعلام کرد که رای نخواهد داد.

در این فاصله چه چیز تغییر کرده است که تاجزاده نه‌تنها می‌خواهد رای دهد، بلکه نامزده می‌شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *