اخبار داغ

بهره‌مندی ۹۶ درصدی مردم ایران از گاز طبیعی

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر لزوم توجه به پایداری شبکه، ایجاد و استفاده از فرآیندها گفت: بهره‌مندی ۹۶ درصدی ایران از گاز طبیعی آماری بی‌نظیر در دنیا است. به گزارش روز شنبه پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «حسن منتظرتربتی» در نشست گشایش ممیزی مدیریت نظام یکپارچه ( […]

اشتراک گذاری
28 فروردین 1400
147 بازدید
کد مطلب : 44862

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران با تأکید بر لزوم توجه به پایداری شبکه، ایجاد و استفاده از فرآیندها گفت: بهره‌مندی ۹۶ درصدی ایران از گاز طبیعی آماری بی‌نظیر در دنیا است.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، «حسن منتظرتربتی» در نشست گشایش ممیزی مدیریت نظام یکپارچه ( IMS) اظهار داشت: واقعیت مهمی که در سازمان‌ها و در نگاه کلان‌تر در فرهنگ کشور ما وجود دارد این است که آن‌قدر  به «ساخت‌وساز» اهمیت می‌دهیم، به «سازوکار» اهمیت نمی‌دهیم، شاید از این روست که در کشور بیشتر با مدیران ساخت‌وساز روبه‌رو هستیم تا مدیران سازوکار.

وی ادامه داد: شاید هم در سازمان‌ها، چندان به مدیران سازوکاری اهمیت داده نمی‌شود و این در حالی است که برعکس تصور آنان، سازوکار است که اهمیت دارد و کمک می‌کند تا بتوان وقت خود را مدیریت کرد و سراغ کارهایی که «نباید» انجام داد، نرفت.

معاون وزیر نفت در امور گاز  افزود: این موضوع به ما کمک می‌کند سازوکارهای خود را به‌خوبی تبیین و فرآیندهای مناسبی را اتخاذ کنیم تا کمک‌حال شرکت‌های تابع باشد.

وی تصریح کرد: از همه مدیران شرکت و دست‌اندرکاران تقاضا دارم از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند، چراکه فرصت ممیزی، فرصتی است برای یافتن نقاط ضعف و نقاط بهبود سازمان و اصلاح نقاط ضعف.

تربتی تأکید کرد: یکی از این فرآیندها که توجه مرا بسیار جلب کرد، همان روش اجرایی مدیریتی و در واقع، «مدیریت تغییر» بود. ما باید بتوانیم نتایج ممیزی را به درون فرآیند «مدیریت تغییر» ببریم و از دل آن نقاط بهبود را کشف کنیم، در غیر این صورت باز هم به همان ساخت‌وساز می‌رسیم.

وی در پایان با بیان اینکه این ممیزی مردمی سبب شده تا نگاه به شرکت ملی گاز ایران، نگاه به یک سازمان خدمتگزار باشد، گفت: اکنون که همه شرکت گاز را به‌عنوان یک سازمان پیشرو می‌شناسند، وظیفه ما بسیار سنگین‌تر است، زیرا اکنون با بهره‌مندی ۹۶ درصدی جمعیت کشور از نعمت گاز که آمار بی‌نظیری در دنیاست، باید بیشتر به فکر پایداری شبکه و ایجاد و استفاده از فرآیندها بود تا سازمانی بهتر و پویاتر را شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *