اخبار داغ

قاتل نامرئی در آذربایجان‌شرقی ۷۸ قربانی گرفت

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از خبر صبح، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان این که سال گذشته ۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۰ نفر فوت شده بود، […]

اشتراک گذاری
26 فروردین 1400
159 بازدید
کد مطلب : 44395

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز به نقل از خبر صبح، مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی با بیان این که سال گذشته ۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۶۰ نفر فوت شده بود، حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

علی صفایی‌فرد گفت: در اسفند سال گذشته ۱۵ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به اسفند سال ۹۸ سه برابر افزایش داشت.

وی افزود: از مجموع قربانیان قاتل خاموش در سال گذشته ۱۶ نفر زن بودند.

سیزدهم فروردین ماه جاری نیز خانواده ای چهار نفره در تبریز بر اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن که از آبگرمکن نشت کرده بود جان خود را از دست دادند.

علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن سردرد، سرگیجه، تهوع، ضعف عمومی و شبیه سرماخوردگی، تاری دید و تنگی نفس است و اگر اقدامی صورت نگیرد، کاهش هوشیاری و مرگ را در پی خواهد داشت.

توجه بیشتر به چگونگی نصب و اطمینان از سلامت و استاندارد بودن وسایل گرمایشی، می‌تواند از رقم خوردن این‌گونه حوادث تلخ جلوگیری کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *