اخبار داغ

بورس باید در اولویت برنامه‌ کاری نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باشد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدحسن ابراهیمی معاون سازمان بورس: نامزدهایی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را دارند باید بازار سرمایه را به واسطه تاثیر این بازار بر اقتصاد کشور در اولویت قرار دهند. زمانی که اقبال به سرمایه گذاری در بازار افزایش پیدا می کند بازار با بازدهی زیادی همراه […]

اشتراک گذاری
20 فروردین 1400
139 بازدید
کد مطلب : 42382

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محمدحسن ابراهیمی معاون سازمان بورس:

نامزدهایی که قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ایران را دارند باید بازار سرمایه را به واسطه تاثیر این بازار بر اقتصاد کشور در اولویت قرار دهند.

زمانی که اقبال به سرمایه گذاری در بازار افزایش پیدا می کند بازار با بازدهی زیادی همراه می شود، در مقابل با کاهش تمایل سرمایه گذاران به بازار مدنظر، میزان بازدهی افت پیدا خواهد کرد؛ بنابراین نمی‌توان گفت که بازار سهام در نیمه دوم سال روند غیرطبیعی را در پیش گرفت.

ما نمی توانیم منکر تاثیر آزادسازی سهام عدالت در بازار سرمایه و روند معاملات این بازار باشیم اما میزان آزادسازی و زمان آن می توانست به نحوی بهتر انجام شود که تا این حد تاثیر خود را بر روند بازار نگذارد.

بخشی از سهم هایی که در بازار مورد معامله قرار می گیرد متعلق به دولت است و تعامل دولت با سایر ارکان در بازار سرمایه مانند تعامل مجلس با دولت می تواند تاثیر زیادی را بر بازار سرمایه داشته باشد، هر گاه یک همگرایی را بین این دو رکن مشاهده کردیم بلافاصله شاهد تاثیر مثبت آن بر بازار بوده ایم.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *