اخبار داغ

۳۳ درصد از مدیران دانش بنیان زنانند

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر ۳۳ درصد از مدیران مجموعه های دانش‌بنیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان وقتی وارد عرصه‌هایی مانند تولید می‌شوند، با سختی مضاعفی نسبت به مردان روبرو هستند و وظیفه ما در جایگاه سیاست‌گذار این است که این سختی‌ها را تعدیل کنیم. […]

اشتراک گذاری
16 فروردین 1400
106 بازدید
کد مطلب : 41198

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان این که در حال حاضر ۳۳ درصد از مدیران مجموعه های دانش‌بنیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: زنان وقتی وارد عرصه‌هایی مانند تولید می‌شوند، با سختی مضاعفی نسبت به مردان روبرو هستند و وظیفه ما در جایگاه سیاست‌گذار این است که این سختی‌ها را تعدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دکتر فاطمه قاسم‌پور امروز در افتتاحیه نخستین رویداد مجازی “زنان، مالکیت فکری و زیست‌بوم فناوری” موسوم به شکوفا در حوزه مدیریت مصرف آب، برق و انرژی که در راستای تقویت نقش زنان در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های راهبردی برگزار شد، تأکید کرد: در حال حاضر ۳۳ درصد از مدیران مجموعه های دانش‌بنیان کشور را زنان تشکیل می‌دهند؛ همچنین مدیران عامل ۵۹۹ شرکت دانش‌بنیان نیز زنان هستند که نشان‌دهنده حضور مؤثر زنان در این حوزه است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: زنان در بحث مصرف، نقش بی‌بدیلی داشته و دارند و در حوزه کالا و خدمات و مدیریت مصرف نیز می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند. در حوزه تولید نیز از زنان اثرگذار هستند و سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند. در عین حال، با توجه به اقبالی که زنان و دختران جوان ما به حوزه تحصیل دارند، زمینه‌سازی لازم برای ایفای نقش‌های اجتماعی باید صورت گیرد و این زمینه‌سازی برعهده سیاست‌گذاران کشور است.

قاسم‌پور افزود: شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای علمی و فناوری توسط زنانی که نقش مؤثری در جامعه ایفا کرده و در موقیعت‌هایی مانند مدیرعامل یا هیئت‌مدیره حضور دارند، می‌تواند اتفاق بیفتد و در کنار آن، دستگاه‌های اجرایی باید تسهیل‌کننده این حضور باشند.

وی تأکید کرد: زنان وقتی وارد عرصه‌هایی مانند تولید می‌شوند، با سختی مضاعفی نسبت به مردان روبرو هستند و وظیفه ما در جایگاه سیاست‌گذار این است که این سختی‌ها را تعدیل کنیم. زنان که در این عرصه نقش‌آفرینی می‌کنند، وقتی نقش خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، علاوه بر تقویت جایگاه و موقعیت خود، زمینه را برای حضور زنان دیگر فراهم می‌کنند. امیدواریم در کنار یکدیگر بتوانیم بحث جهش تولید را پیگیری کرده و زمینه حضور فعال‌تر زنان در عرصه‌های اجتماعی را بیش از پیش فراهم کنیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: بحث مدیریت مصرف بحث مهمی است که زنان می‌توانند هم در جایگاه ترویج‌کننده مدیریت مصرف و هم در زمینه مدیریت صحیح مصرف، ایفای نقش کنند و این موضوع به همت زنان جامعه محقق می‌شود.  

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *