اخبار داغ

سیلابی شدن رودخانه‌ها در روز طبیعت

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به صورت محلی تا شنبه ۱۴ فروردین در استان وجود دارد. چراغپور افزود: اوج فعالیت این سامانه بیشتر در […]

اشتراک گذاری
13 فروردین 1400
77 بازدید
کد مطلب : 39686

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری گفت: با ورود سامانه بارشی رگبار باران و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و وقوع تندباد‌های لحظه‌ای و موقت و احتمال خیزش گرد و خاک به صورت محلی تا شنبه ۱۴ فروردین در استان وجود دارد.
چراغپور افزود: اوج فعالیت این سامانه بیشتر در نیمه شمالی و غربی استان خواهد بود.
وی گفت: در این مدت احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها (قابل ذکر است با توجه به ویژگی‌های فصل بهار و رگباری بودن بارش‌ها ممکن است رگبار‌ها به صورت نقطه‌ای تشدید شود)، احتمال اصابت صاعقه، شکسته شدن درختان آسیب پذیر، احتمال خسارت به پوشش گلخانه ها، سقوط اجسام از ارتفاع در کارگاه‌های ساختمانی وآسیب به سقف‌های موقت وجود دارد.
وی گفت: احتیاط در رانندگی، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، اجتناب از صعود به ارتفاعات و توقف فعالیت‌های کوهنوردی، بازدید و اطمینان از استحکام سازه و پوشش گلخانه ها، سقف‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح شهر، عدم استقرار در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت و عدم سمپاشی باغات توصیه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *