اخبار داغ

البرز در آستانه موج جدید کرونا

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به اینکه ازدحام مردم استان در مراکز خرید و مکان های پر جمعیت در پایان سال۹۹ اعلام کرد که اکنون البرز در آستانه موج جدید شیوع کرونا قرار گرفته است. دکتر علیرضا سلیمانی روز شنبه اظهار داشت: آمار مبتلایان جدید و بستری شدگان کووید۱۹  طی یک ماه گذشته در استان […]

اشتراک گذاری
07 فروردین 1400
136 بازدید
کد مطلب : 38348

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به اینکه ازدحام مردم استان در مراکز خرید و مکان های پر جمعیت در پایان سال۹۹ اعلام کرد که اکنون البرز در آستانه موج جدید شیوع کرونا قرار گرفته است.

دکتر علیرضا سلیمانی روز شنبه اظهار داشت: آمار مبتلایان جدید و بستری شدگان کووید۱۹  طی یک ماه گذشته در استان البرز بیانگر عدم  رعایت پروتکل ها و فاصله اجتماعی از سوی مردم  است.

 این مسئول با اشاره به اینکه طی حدود یک ماه گذشته  آمار بستری شدگان کمتر از ۳۰۰ بیمار بود، گفت: اکنون ۴۰۶ نفر در مراکز درمانی استان البرز تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند و این آمار حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از۶۰ بیمار در مراکز درمانی البرز بستری شدند که نشانه افزایش ابتلا به کووید۱۹  است و  امیدواریم این آمار اتفاقی باشد چرا که  ممکن است که شرایط بدتر شود.

سلیمانی تاکید کرد که اگر این روند ادامه یابد و افزایش روند بستری شدگان را داشته باشیم،  تغییر وضعیت شیوع کرونا از زرد به نارنجی و حتی قرمز در استان البرز را خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با اشاره به اینکه دیگر نیازی به تست تشخیصی برای  کرونای جهش یافته (انگلیسی ) در استان نیست، افزود: اکنون ویروس جهش یافته در جمعیت استان وجود دارد و در این زمینه نمی توان آمار دقیقی ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته در استان البرز ابتلای افراد به ویروس کرونا بین سنین ۳۰ تا ۵۰ سال بیشتر مشاهده شده است.

سلیمانی گفت: میانگین فوتی های کووید ۱۹ استان البرز طی یک ماه گذشته ۲ تا سه نفر بود که الان به چهار تا پنج فوتی در روز افزایش یافته  است.

وی از مردم خواست تا در این ایام به دید و بازدیدهای عید و مسافرت های غیر ضرور نروند و اگر مجبور شدند که در جمع حضورداشته باشند، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کنند ضمن آنکه در این دید و بازدید ها پذیرایی نکنند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا بین سایر افراد پیشگیری شود.

همچنین مردم درفضاهای بسته که تهویه مناسب ندارد، حتما از ماسک  سه لایه بهداشتی و یک ماسک پارچه ای استفاده کنند.

سخنگوی ستاد کرونا البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کمترین علائم ممکن است مروبط به کرونا باشد، اظهار داشت: اگر هر یک از افراد علائمی شبیه به آلرژی داشت، می بایست فاصله اجتماعی و استفاده ماسک را در اولویت قرار دهد.

سلیمانی گفت:افراد هر گونه علائم شامل عطسه، آبریزش بینی، خارش گلو و غیره  را جدی بگیرند و اقدامات بهداشتی را سختگیرانه تر رعایت کنند تا سایر افراد خانواده و نزدیکان آنان به ویروس کرونا مبتلا نشوند.

وی افزود: درحال حاضر بسیاری از افراد به صورت خانوادگی درگیر این بیماری می شوند.

این مسوول خاطرنشان کرد:برای تعداد مبتلایان و مسافران نوروزی الان زود است که پیش بینی کنیم و آماری که اکنون  داریم نتیجه رعایت نکردن مردم در روزهای پایانی سال است ومی بایست تا ۲ هفته آینده نتیجه مسافرت ها را مشاهده کرد.

سلیمانی با اشاره به اینکه کرونای جهش یافته مدت زمان بستری افرادو شدت بیماری را بیشتر می کند، گفت: الان به صورت میانگین بین پنج تا هفت روز مدت زمان بستری بیماران کووید ۱۹ درمراکزدرمانی  متغییر است.

سخنگوی ستاد کرونا البرز اظهارداشت: واکسیناسیون گروه های هدف که وزارت بهداشت برنامه ریزی و توزیع کرده بود در استان البرز انجام شده است و الان کارکنان بهداشت و درمان، سالمندان و کادردرمان واکسیناسیون می شوند و تا آخر امسال نیز قرار است که تمام اقشار جامعه واکسیناسیون شوند.

سلیمانی گفت: مردم می بایست که صبور باشند واز مسافرت و دورهمی ها اجتناب کنند تا خود واطرافیان  از ابتلا به کووید ۱۹مصون شوند.

اکنون ۶ شهرستان استان البرز به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت زرد و یک شهرستان در وضعیت آبی قرار دارد.

همچنان توصیه کارشناسان بهداشت ودرمان استان به برای پیشگیری از ویروس کرونا رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *