اخبار داغ

ثبت ۶۳ مورد کرونای جدید در کاشان

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۶۳ مورد جدید به ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر رسید. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مریم امیدی روز جمعه گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۴۵ هزار و ۸۶۶ نفر به مرکزهای بستری، […]

اشتراک گذاری
06 فروردین 1400
75 بازدید
کد مطلب : 38226

مدیر روابط ‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت ویروس کرونا در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با ثبت ۶۳ مورد جدید به ۱۵ هزار و ۲۵۰ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، مریم امیدی روز جمعه گفت: از اسفند ۱۳۹۸ تاکنون ۱۴۵ هزار و ۸۶۶ نفر به مرکزهای بستری، تشخیص سرپایی و درمانی شهرستان‌های آران و بیدگل و کاشان مراجعه کردند و در این مدت، ۹ هزار و ۱۶ بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل ترخیص شدند.

وی با بیان اینکه اکنون در مجموع ۹۱ بیمار حاد تنفسی در مرکزهای درمانی منطقه کاشان بستری هستند، گفت: از این تعداد، ۷۴ بیمار در کاشان و ۱۷ نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۲ بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان کاشان بستری شدند که ۱۳ نفر آنان از کاشان، یک نفر از توابع آران و بیدگل، ۲ نفر اهل دلیجان و محلات با سن هشت تا ۸۲ سال، پنج نفر از آران و بیدگل و یک نفر از توابع آران و بیدگل با سن ۵۰ تا ۸۸ سال هستند.

وی شمار موارد بستری بیماران کویید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی کاشان و آران و بیدگل را ۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: هشت نفر از بیماران در کاشان ۲ نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

امیدی خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیمار فوت شده به دلیل کووید ۱۹ در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل ثبت نشد.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.وضعیت کرونایی کاشان و آران و بیدگل زرد است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا پریروز گفت: روند شیوع ویروس کرونا در برخی نقاط کشور از جمله کاشان رو به افزایش است.

علیرضا رییسی افزود: در استان اصفهان روند ابتلا در شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان و کاشان همچنان صعودی و احتمال قرمز شدن خوانسار و نارنجی شدن کاشان وجود دارد.

ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *