اخبار داغ

روند افزایشی بستریهای کرونا در استان اردبیل

روند افزایشی مبتلایان بویژه بستری‌های کرونا در استان اردبیل همچنان تداوم داشته و در شبانه روز گذشته ۳۱ نفر در مراکز درمانی این استان تحت مراقبت قرار گرفتند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه به ایرنا گفت: با بستری شدن ۳۱ بیمار کووید. […]

اشتراک گذاری
05 فروردین 1400
93 بازدید
کد مطلب : 37949

روند افزایشی مبتلایان بویژه بستری‌های کرونا در استان اردبیل همچنان تداوم داشته و در شبانه روز گذشته ۳۱ نفر در مراکز درمانی این استان تحت مراقبت قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل روز پنجشنبه به ایرنا گفت: با بستری شدن ۳۱ بیمار کووید. ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته تعداد بستری‌ها در مراکز درمانی استان به ۱۷۵ نفر رسید که ۴۹ نفر آنها در بخش‌های ویژه تحت مراقبت هستند.و با فوت  یک بیمار دیگر، مجموع  فوت‌های کرونا در استان اردبیل به یک هزار و ۴۳۹ نفر رسید.

به گفته وی، هم‌اکنون استان اردبیل در زمینه شیوع کرونا در وضعیت آبی قرار دارد ولی چهار شهرستان اردبیل، خلخال، مشگین‌ شهر و پارس‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر حبیب‌زاده بیان کرد: هشت شهرستان بیله‌سوار، سرعین، اصلاندوز، کوثر، نیر، نمین، انگوت و گرمی نیز در وضعیت آبی (وضعیتی بین سفید و زرد) قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اضافه کرد: وضعیت این استان در زمینه شیوع کرونا همچنان شکننده بوده و شیوع موج چهارم کرونا  با توجه به سفرهای گسترده نوروزی و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم محتمل است.

او بیان کرد: با توجه به شرایط جدید و مشاهده ۱۲ مورد ابتلای اهالی این استان به نوع جهش یافته ویروس کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بسیار ضروری است.

و سه ماه پیش تعداد فوت‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی طی سه ماه گذشته ۱۰ بار فوت‌های کرونا در این استان به صفر رسید.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *