اخبار داغ

سلامت زنان مهمترین راه برای رسیدن به زندگی سالم

نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار می‌آید و سلامت زنان مهمترین راه برای رسیدن به زندگی سالم برای همگان میباشد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دانشیار بهداشت باروری گروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی اهواز گفت : زنان به عنوان مادر در خانواده، محور سلامت خانواده اند و مرگ و میر، ناتوانی و رفتار‌های […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
120 بازدید
کد مطلب : 35428

نقش زن در خانواده از محوری‌ترین نقش‌ها به شمار می‌آید و سلامت زنان مهمترین راه برای رسیدن به زندگی سالم برای همگان میباشد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، دانشیار بهداشت باروری گروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی اهواز گفت : زنان به عنوان مادر در خانواده، محور سلامت خانواده اند و مرگ و میر، ناتوانی و رفتار‌های آنها، همه ابعاد سلامت خانواده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 دکتر زهرا عباسپور  افزود : با توجه به یادگیری رفتار در خانواده و نقش مادران در شبکه یادگیری اجتماعی، آثار رفتار‌های زنان و مادران بر جنبه‌های مختلف سلامت و بیماری و تاثیر آن در فرهنگ رفتاری همه اعضای خانواده بر هیچ کس پوشیده نیست.


وی با بیان اینکه  زنان به عنوان مربی، مظهر تحقق آمال، محور فداکاری و ایثار نقش بزرگی در جامعه ایفا می‌کنند گفت: بی تردید یکی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری کننده از بیماری‌های مختلف در زنان، شیوه زندگی سالم و مطلوب است.

 عباسپور گفت : مهارت و تلاش‌های شغلی زنان در شرایط بحران کرونا نشان می‌دهد که زنان از توانایی‌های وجودی و اکتسابی‌شان برای مدیریت بحران در خانه و جامعه استفاده می‌کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رسیدگی و توجه مضاعف به بانوان که علاوه بر رسالت‌های اجتماعی و سازمانی مسئولیت خطیر پرورش فرزندان و تدبیر امور خانواده را نیز به عهده دارند، گفت: از آنجا که براساس اهداف توسعه هزاره، مرگ و میر مادران و کودکان جزء شاخص‌های توسعه هر جامعه‌ای به شمار می‌آیند و وضعیت سلامت زنان تاثیر بسزایی بر سلامت فرزندان، خانواده و جامعه دارد .

دکتر عباسپور افزود : تامین سلامت زنان و مادران از سوی دولت‌ها و ترویج خودمراقبتی این قشر در ابعاد پیشگیری، درمان و توانبخشی به ویژه در شرایط بروز کرونا بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

منبع : خبرگزاری صداوسیما خوزستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *