اخبار داغ

تبادل ۴ گرید کیفی نفت‌خام در تأسیسات نفت‌خیز جنوب

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تبادل موفق چهار گرید کیفی نفت خام در تأسیسات این شرکت برای نخستین بار در سال ۹۹ خبر داد. احمد محمدی گفت: با توجه به نیاز کشور و با اجرای چند اصلاحیه فرآیندی در تأسیسات این شرکت در سال جاری، برای […]

اشتراک گذاری
23 اسفند 1399
118 بازدید
کد مطلب : 35290

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از تبادل موفق چهار گرید کیفی نفت خام در تأسیسات این شرکت برای نخستین بار در سال ۹۹ خبر داد.

احمد محمدی گفت: با توجه به نیاز کشور و با اجرای چند اصلاحیه فرآیندی در تأسیسات این شرکت در سال جاری، برای نخستین بار امکان مبادله و انتقال چهار گرید نفتی سبک، سنگین، فوق‌سنگین و نفت سنتزی از کریدور خطوط انتقال نفت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به مبادی مصرف فراهم شد.

وی افزود: پیش از این فقط نفت سبک و سنگین تولیدی از مخازن و میدان‌های تحت راهبری این شرکت و نفت دریافتی از دیگر شرکت‌ها از طریق زنجیره‌ تأسیسات و خطوط لوله‌ این شرکت انتقال داده می‌شد که با طراحی و اجرای اصلاحیه‌های فرآیندی متعدد، امکان دریافت و انتقال نفت فوق‌سنگین تولیدی میدان‌های غرب کارون و نفت سنتزی دریافتی از پایانه بهرگان فراهم شده و از نیمه دوم امسال این مهم در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: برای دریافت و انتقال نفت فوق‌سنگین میدان‌های غرب کارون اصلاحیه‌هایی در تلمبه‌خانه نفت امیدیه انجام و این مرکز متناسب با مشخصات نفت فوق‌سنگین توسعه داده شد و ظرفیت مورد نیاز به‌وجود آمد.

محمدی ادامه داد: برای دریافت و انتقال نفت سنتزی از پایانه بهرگان نیز اصلاحیه‌های فرآیندی در تأسیسات شرکت‌های بهره‌برداری تابع مناطق نفت‌خیز جنوب در مسیر ارسال این نوع نفت، به‌ویژه شرکت نفت و گاز آغاجاری انجام و امکان انتقال نفت سنتزی به پالایشگاه‌های اصفهان و آبادان فراهم شده است.

منبع:شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *