اخبار داغ

دستورالعمل صادرات و واردات محصولات چاپی در مراحل پایانی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از معاون دفتر چاپ و نشر؛ تدوین دستورالعمل اعطای مجوز صادرات و واردات محصولات چاپی توسط دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت با هدف تسهیل و تسریع فرایند واردات و صادرات به زودی به پایان می‌رسد. وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌هایی که […]

اشتراک گذاری
19 اسفند 1399
146 بازدید
کد مطلب : 34267

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از معاون دفتر چاپ و نشر؛ تدوین دستورالعمل اعطای مجوز صادرات و واردات محصولات چاپی توسط دفتر چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت با هدف تسهیل و تسریع فرایند واردات و صادرات به زودی به پایان می‌رسد. وی با اشاره به اقدامات و برنامه‌هایی که تاکنون در این دفتر در حوزه چاپ پیگیری شده است، گفت: طی یک دهه اخیر اقدامات خوبی در راستای شفاف‌سازی خدمات در مسیر رسیدگی به درخواست‌های متقاضیان در حوزه صادرات و واردات کالاها و محصولات فرهنگی انجام شده است.

وی افزود: در حوزه تولید نیز شاهد هستیم برای نخستین بار دستورالعمل صدور مجوز و انتشار تقویم‌ها را داشتیم، همچنین بحث تدوین دستورالعمل رسیدگی به تخلفات را نیز دنبال کردیم که شامل دستورالعمل‌های مربوط به کمیسیون فنی و موارد خاص بوده است، علاوه بر آن نیز اصلاحاتی که لازم بود به تناسب اقتضایات روز دنبال کنیم را انجام دادیم؛ مثل تاسیس و نظارت بر چاپخانه‌ها که اصلاح شد.

بر اساس این آیین‌نامه قرار است دفتر چاپ در دسترسی به سامانه‌های توسعه تجارت و گمرکات کشور تقویت شود و این دفتر به عنوان درگاه ثبت تمام صادرات و واردات محصولات فرهنگی باشد.

بر این اساس آیین‌نامه مربوطه تدوین شد، سپس به تناسب آیین‌نامه هریک از سازمان‌ها، دستگاه‌ها، معاونت‌ها و مراکز زیرمجموعه نیز مکلف به تدوین دستورالعملی به استناد آیین‌ نامه شده‌اند و پیگیری دفتر چاپ در این حوزه منجر به تدوین دستورالعمل صدور صادرات و واردات محصولات چاپی شده است.

وی با بیان اینکه تدوین این دستورالعمل انجام شده و در مراحل نهایی است، تاکید کرد: در این دستورالعمل سعی شده فرایند واردات و صادرات محصولات چاپی تسهیل و ساماندهی شود و بر اساس آن دیگر نیازی نیست برای دریافت مجوز واردات و صادرات محصولات چاپی در صف تایید قرار بگیرند؛ بلکه فرایند در یک سامانه از سوی دفتر چاپ ارزیابی می‌شود.

وی تاکید کرد: در این زمینه هدف ما این است که تشکل‌های صنفی به کمک ما بیایند و تفاهم‌نامه‌های مختلفی نیز با اتحادیه‌های تخصصی، انجمن‌ها و مراکز آموزشی امضا کردیم تا سال آینده بتوانیم در حوزه آموزش اقدامات خوبی انجام دهیم. وی در پایان صحبت‌های خود نیز گفت: تداوم توجه ویژه به حفظ و صیانت از زبان فارسی نیز همچنان در دستور کار دفتر چاپ قرار دارد و در این زمینه هم در حوزه نظارت‌های میدانی و هم در حوزه نظارت بر صدور مجوزهای واردت و صادرات و تولید نظارت های لازم صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *