اخبار داغ

بهار بورس نزدیک است

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تزریق پول امروز در بازار سرمایه مانند مسکنی موقت برای بورس است، مطرح کرد: بورس در سال آینده صعودی به کار خود ادامه خواهد داد. امروز بازار سرمایه  با گذر کردن از روزهای سخت خود که توانست چراغ سبزی به سهامداران خود […]

اشتراک گذاری
18 اسفند 1399
121 بازدید
کد مطلب : 33989

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه تزریق پول امروز در بازار سرمایه مانند مسکنی موقت برای بورس است، مطرح کرد: بورس در سال آینده صعودی به کار خود ادامه خواهد داد.

امروز بازار سرمایه  با گذر کردن از روزهای سخت خود که توانست چراغ سبزی به سهامداران خود نشان دهد، اما این چراغ به دلیل این نبود که سهامداران زیادی قصد داشته‌اند به بازار وارد شوند. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که شرایط رشدی امروز این بازار علاوه بر رسیدن قیمت نفت به ۷۰ دلار، حمایت سهامداران حقوقی از سهم‌های شاخص‌ساز بوده است و انتقال سهم‌ها از حقیقی به حقوقی در این مدت، نشانگر این ادعا بوده است.

در معاملات روز جاری، نماگر اصلی باز سرمایه از همان ابتدا با رشد خوب و قوی قدم در راه صعود گذاشت به طوری که مشخص بود امروز اکثر نمادهای بازار سبز خواهند ماند. امروز که گروه‌های فلزات اساسی و فرآورده‌های نفتی بهترین عملکرد را در روند بازار داشتند، شاخص کل ۲۴ هزار و ۳۴۱ واحد رشد کرد و به یک میلیون و ۱۹۹ هزار و ۹۳۷ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز در این رشد، شاخص کل را همراهی کرد و تا انتهای معاملات، هزار و ۱۸۹ واحد افزایش یافت و روی خانه ۴۳۲ هزار و ۴۶ واحد ایستاد.

فلزات اساسی هم امروز علاوه بر حمایت حقوقی‌ها، قیمت‌های جذابی هم برای خرید داشتند. امروز که نمادهای فولادی زیادی با حمایت دولت، در صف خرید قرار گرفتند، وضعیت خوبی را پشت سر گذاشتند به طوری که از همان ابتدای معاملات، راه صعود را پیش گرفتند و امروز به اوج رسیدند تا اینکه در زمان بسته شدن معاملات، ۳۰ هزار و ۸۲۷ واحد بالاتر از روز گذشته آمدند و رقم ۹۰۳ هزار و ۹۰۹ واحد را نشان دادند.

نمادهای «اپال»، «خساپا»، «خودرو»، «شستا»، «بوعلی»، «شپنا» و «خگستر» امروز پرتراکنش‌های بازار بودند و در این میان، نمادهای «فولاد»، «فملی»، «شستا»، «فارس»، «شپنا»، «تاپیکو» و «وغدیر» بیشترین تأثیر را روی روند حرکت شاخص کل بازار داشتند.

در معاملات روز جاری، برخی از نمادهای فولادی سبزپوش بودند و برخی دیگر هم افت قیمت را تجربه کردند. نمادهای «کاوه»، «فولاد»، «فجر» و «فخوز» بیشترین رشد قیمت را در بازار امروز داشتند. علاوه بر این، «کچاد» و «کگل» هم از سبزپوشان بازار بودند.

منبع:بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *