اخبار داغ

مدعیان فروش نفت ودورزدن تحریم ها یک بشکه نفت هم نفروختند

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، ۱۶ اسفندماه) در سفر استان یزد و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان، تامین مالی در دوران تحریم را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاسته شدن اتکا بودجه کشور به نفت بود، این تصمیم راهبردی در شرایطی گرفته شد […]

اشتراک گذاری
16 اسفند 1399
85 بازدید
کد مطلب : 33343

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز،اسحاق جهانگیری، امروز (شنبه، ۱۶ اسفندماه) در سفر استان یزد و در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این استان، تامین مالی در دوران تحریم را موضوعی مهم توصیف کرد و گفت: یکی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاسته شدن اتکا بودجه کشور به نفت بود، این تصمیم راهبردی در شرایطی گرفته شد که ۳۰ درصد بودجه کشور به نفت متکی بود و رئیس‌جمهور نادان به حقوق بشر و نژادپرست آمریکایی‌ها پا روی خطوط لوله برای قطع شدن صادرات نفت گذاشت.

وی افزود: امروز کسی نیست که بگوید بودجه کشور در این ایام دچار تلاطم شدید شده، امسال و تا اوایل اسفندماه، ۵۷۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور بوده که هزینه شده و کمتر از ۹ هزار میلیارد تومان آن از درآمد نفت به‌دست آمده و کشور در این شرایط اداره شده است.

معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: نگویند نتایج اقتصاد مقاومتی چه بوده و چه کارکردی داشته است. اقتصاد مقاومتی سبب افزایش تولید، کاهش وابستگی به نفت، مقاومت در برابر تکانه‌های خارجی و دستاوردهای بسیاری شده است.

جهانگیری با بیان اینکه با قاطعیت می‌گویم هیچ کشوری از دوستان شفیق و نزدیک ایران و دیگران به طور رسمی از ما نفت خریداری نکرده‌اند، گفت: در نشستی در حضور رهبر معظم انقلاب یکی از آقایان مدعی شده بود فردی را می‌شناسد که می‌تواند روزانه ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد. رئیس‌جمهوری در آن نشست گفتند این فرد را به ما معرفی کنید، ما حاضریم او را به سمت وزیر نفت بگذاریم، اما همه فقط مدعی بودند و نتوانستند حتی یک بشکه نفت بفروشند.

منبع؛ شانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *