اخبار داغ

عوارض کمبود ویتامین دی بر بارداری

ویتامین دی و پره اکلامپسیکمبود ویتامین دی ممکن است خطر ابتلا به پره اکلامپسی را افزایش دهد. اما با وجود این شواهد کافی برای مصرف ویتامین دی و پیشگیری از این عارضه وجود ندارد. ویتامین دی و دیابت بارداری به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،تحقیقات نشان میدهد کمبود ویتامین D ممکن است در بروز دیابت بارداری اثر داشته باشد. مطالعات […]

اشتراک گذاری
15 اسفند 1399
150 بازدید
کد مطلب : 33170

ویتامین دی و پره اکلامپسی
کمبود ویتامین دی ممکن است خطر ابتلا به پره اکلامپسی را افزایش دهد. اما با وجود این شواهد کافی برای مصرف ویتامین دی و پیشگیری از این عارضه وجود ندارد.

ویتامین دی و دیابت بارداری 
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز،تحقیقات نشان میدهد کمبود ویتامین D ممکن است در بروز دیابت بارداری اثر داشته باشد. مطالعات اخیر نشان میدهد تعادل قند خون به راحتی با مقدار کافی ویتامین D به دست می آید.

ویتامین دی و سزارین
افزایش قند خون و بالا رفتن فشار خون احتمال سزارین را بالا میبرد و این مشکلات با کمبود ویتامین دی مرتبط است. یک مطالعه نشان داد زنان باردار مبتلا به کمبود ویتامین دی در مقایسه با زنان باردار با سطوح بالاتر ویتامین دی تقریبا دوبرابر احتمال ابتلا به سزارین دارند. محققان دیگر احتمال آن را چهاربرابر میدانند.

ویتامین دی و زایمان زودرس
کمبود ویتامین دی در بارداری با زایمان زودرس مرتبط است. مطالعات نشان میدهد سطح کافی ویتامین دی احتمال زایمان زودرس را تا ۴۰ درصد کاهش میدهد.

ویتامین دی و وزن هنگام تولد
وزن کم هنگام تولد، قد جنین و دور سر جنین با میزان ویتامین دی بدن مرتبط است. تحقیقات نشان میدهد میزان بالای ویتامین دی با وزن تولد ارتباط دارد.
علائم کمبود ویتامین دی در بدن 
مقدار کم ویتامین دی در دوران بارداری با کاهش توده استخوانی در نوزادی ارتباط دارد. سلامت تنفس نوزاد تا ۳ سالگی نیز به مصرف ویتامین دی مادر در بارداری مرتبط است. گرچه عوارض کمبود ویتامین دی در بارداری نگران کننده است اما خبر خوب این است که به راحتی این ماده غذایی حیاتی را در رژیم غذایی، نور آفتاب و مکملها میتوان تامین کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *