اخبار داغ

ارتباط ایران با پژو صفر شد

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو ، با اشاره به اینکه اکنون ارتباطات ایران با کارخانه خودروسازی پژو صفر شده است، گفت: از اواسط ژانویه سال ۲۰۲۱، یک اتحادیه‌ای شکل گرفت به اسم استلانتیس، که ترکیبی از پژو، سیتروئن و فیات کرایسلر است. او ادامه داد:مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی […]

اشتراک گذاری
13 اسفند 1399
98 بازدید
کد مطلب : 32521

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، مسیح فرزانه کارشناس صنعت خودرو ، با اشاره به اینکه اکنون ارتباطات ایران با کارخانه خودروسازی پژو صفر شده است، گفت: از اواسط ژانویه سال ۲۰۲۱، یک اتحادیه‌ای شکل گرفت به اسم استلانتیس، که ترکیبی از پژو، سیتروئن و فیات کرایسلر است.

او ادامه داد:مجموعه‌ای از شرکت‌های اروپایی و آمریکایی با هدف تشکیل پنجمین خودروسازی دنیا ادغام شدند تا با تویوتا و فولکس واگن رقابت کنند و اکنون این اتفاق رخ داده است.به دلیل اینکه پژو و سیتروئن در قالب یک شرکت ادغام شدند و آمریکایی‌ها در این شرکت سهامدار هستند، به کل ارتباط ما با پژو قطع شد و هر گونه ارتباط احتمالی منوط به آینده مذاکرات است.

به گفته این کارشناس صنعت خودرو، نقش پژو در این گروه، تولید ماشین‌هایی است که بتواند با محصولات گران‌تر خودروسازان آلمانی رقابت کند.

طی چند ماه گذشته اخبار زیادی مبنی بر ادغام دو گروه خودروسازی پژو و فیات منتشر و سرانجام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر با سهام مساوی، چهارمین غول خودروسازی جهان را پس از فولکس واگن، تویوتا و رنو-نیسان-میتسوبیشی تشکیل دادند.  ادغام این دو گروه خودروسازی، اما برای ایرانی‌ها و صنعت خودرو کشور نیز خبر مهمی است که می‌تواند هم خوشایند باشد و هم بیمناک.

در باب تاثیر این ادغام بر صنعت و بازار خودرو داخل، دو پیش بینی وجود دارد، نخست، نزدیک شدن فیات و کرایسلر به ایران و دوم، دورتر شدن پژو سیتروئن از خودروسازی کشور؛ سناریو نخست البته به این راحتی‌ها رخ نخواهد داد، چه آنکه وابستگی مستقیم به داستان تحریم‌ها دارد.

منبع : شانا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *