اخبار داغ

دمنوشی معجزه آسا برای درمان کم خونی

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از منیبان ، کم خونی یا آنمی در صورتی بروز می کند که میزان هموگلوبین خون کم باشد. این مشکل در اثر کمبود آهن بروز می کند و یا می تواند علامت مشکلی جدی تر باشد. کم خونی علائمی مانند خستگی، ریزش موها یا تپش قلب […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
118 بازدید
کد مطلب : 29296

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از منیبان ، کم خونی یا آنمی در صورتی بروز می کند که میزان هموگلوبین خون کم باشد. این مشکل در اثر کمبود آهن بروز می کند و یا می تواند علامت مشکلی جدی تر باشد. کم خونی علائمی مانند خستگی، ریزش موها یا تپش قلب ایجاد می کند.

گزنه و لیموترش در خدمت درمان کم خونی 

اگر خواص فوق العاده این دو ماده غذایی در کنار هم قرار گیرد، یک درمان طبیعی برای مقابله با کم خونی به دست می آید. 

مواد لازم 

گزنه سبز خشک شده ۵ قاشق معادل ۵ گرم 

آب لیموترش ۱ عدد 

آب ۱ لیتر 

روش تهیه و استفاده 

لیموترش منبع ویتامین C است. این ویتامین باعث بهبود جذب آهن موجود در مواد غذایی مصرفی می شود. توصیه می کنیم از لیموترش های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. چون در این صورت می توانید از پوست آن نیز در تهیه دمنوش، دسرها، سس ها و سالادها استفاده کنید 

برای تهیه این دمنوش ضد کم خونی لازم است که یک لیتر آب را بجوشانید. به محض اینکه آب جوش آمد زیر شعله را خاموش کنید و گزنه را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه دم بکشد. 

سپس دمنوش تان را صاف کرده و آب یک عدد لیموترش را گرفته و به آن اضافه کنید. می توانید این دمنوش را با اندکی استویا یا عسل شیرین کنید. 

توصیه می شود که این نوشیدنی را در طول روز و خارج از وعده های غذایی میل کنید. به عنوان مثال می توانید یک تا دو استکان به صورت ناشتا، یک استکان وسط روز و یک استکان دیگر عصر مصرف کنید. این نوشیدنی را به مدت ۱۵ روز مصرف کنید تا میزان آهن بدنتان بالا برود. این کار باعث پیشگیری و همچنین درمان کم خونی می شود. بعد از دو هفت مصرف، میزان مصرف را کاهش داده و به روزانه یک استکان بسنده کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *