اخبار داغ

این گیاه حافظه شما را نابود می کند

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به گفته محققان آسیب‌های جدی که ماده مخدر گل و سایر مخدر‌ها روی سلول‌های مغز در طولانی مدت می‌گذارند، جبران پذیری سختی دارد. ماده مخدر گل (ماری جوانا) از مشتقات گیاه شاهدانه و زیر نوع‌های کانابیس‌ها به‌ حساب می‌آید که علاوه بر تأثیر مستقیم بر سیستم اعصاب مرکزی، […]

اشتراک گذاری
04 اسفند 1399
99 بازدید
کد مطلب : 29318

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ، به گفته محققان آسیب‌های جدی که ماده مخدر گل و سایر مخدر‌ها روی سلول‌های مغز در طولانی مدت می‌گذارند، جبران پذیری سختی دارد.

ماده مخدر گل (ماری جوانا) از مشتقات گیاه شاهدانه و زیر نوع‌های کانابیس‌ها به‌ حساب می‌آید که علاوه بر تأثیر مستقیم بر سیستم اعصاب مرکزی، اثرات مخرب جسمانی، ذهنی و روانی برای مصرف‌کننده خواهد داشت.

گل را غالبا در کاغذی می‌پیچند و به صورت سیگار دود می‌کنند که در اصطلاح «سیگاری» نامیده می‌شود.گل، سه برابر ماری جوانا، ماده مخدر دارد. پس این باور که گل خطرناک نیست، اساس درستی ندارد. ماده مخدر گل یا ماری جوانا برخلاف سایر مواد مخدر که وابستگی جسمی بالایی دارند و ترک کردن آن‌ها با درد جسمانی همراه است؛ وابستگی جسمی ندارد.

شواهد روانپزشکی حاکی از این است که مصرف حتی یک نوبت از ماری جوانا و یا مشتقات آن می‌تواند منجر به بروز اختلالات شناختی مانند اختلال در حافظه کوتاه مدت، نقص توجه، ضعف در توانایی حل مسئله، اختلال در کارکرد‌های اجرایی، کندی سرعت روانی- حرکتی، ضعف در بیان کلامی و استدلال ریاضی شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *