اخبار داغ

انجام تست یکی دیگر از واکسن‌های کرونا بر روی میمون

وحید خدامی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن مبتنی بر mRNA در چهارمین نشست ترویج علم با موضوع تشریح روش‌های ساخت واکسن کرونا که توسط جایزه مصطفی (ص) به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: فناوری mRNA فناوری جدیدی است که جذابیت‌های قابل توجهی دارد؛ چرا که این فناوری اولین فناوری بود که به فاز کار […]

اشتراک گذاری
28 بهمن 1399
84 بازدید
کد مطلب : 27727

وحید خدامی مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن مبتنی بر mRNA در چهارمین نشست ترویج علم با موضوع تشریح روش‌های ساخت واکسن کرونا که توسط جایزه مصطفی (ص) به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: فناوری mRNA فناوری جدیدی است که جذابیت‌های قابل توجهی دارد؛ چرا که این فناوری اولین فناوری بود که به فاز کار آزمایی بالینی وارد و منجر به تولید واکسن کرونا شد.

وی ادامه داد: شرکت آمریکایی ۴۲ روز پس از انتشار اولین ویروس کرونا از ووهان چین این واکسن را تحویل NIH داد و ۲۰ روز بعد از آن به اولین فرد (تست انسانی) تزریق شد. این سرعت عمل بالا نشان می‌دهد که این نوع واکسن می تواند به سرعت به تولید انبوه برسد.

به گفته وی، پیش از اینکه این واکسن در حوزه کرونا مورد استفاده قرار بگیرد، بنا بود که تحقیقات خود را بر روی ضد سرطان بودن آن با این روش در پیش بگیریم.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان تولیدکننده واکسن مبتنی بر mRNA با بیان اینکه واکسن مُدرنا اکنون در منفی ۲۰ درجه در یخچال نگهداری می‌شود، گفت: این احتمال وجود دارد که در آینده واکسن در شرایط معمولی قابل نگهداری باشد.

خدامی در خصوص آخرین وضعیت واکسن مبتنی بر mRNA در این شرکت گفت: ما توانستیم ماده اولیه را در تابستان تولید کنیم و تست‌های حیوانی آن را در پاییز اجرایی کردیم و در حال حاضر اجرای فازهای تست‌های تکمیلی بر روی میمون و “تعیین سمیت” و “خنثی سازی از واکسن” را در دستور کار داریم.

وی ابراز امیدواری کرد که تا ماه آینده فاز حیوانی این واکسن به خوبی طی شود و به اتمام برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *