اخبار داغ

پاکستان: همکاری بین المللی برای تأمین امنیت دریایی ضروری است

رئیس جمهور پاکستان در سخنرانی که در کنفرانس بین المللی دریانوردی داشت، همکاری نیروهای دریایی در سطح بین المللی را لازمه مبارزه با تهدیدهای امنیتی توصیف کرد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان، مبارزه با تهدیدهایی مثل دزدی و تروریسم دریایی را دلیلی برای همکاری و مشارکت هرچه بیشتر جامعه بین […]

اشتراک گذاری
25 بهمن 1399
78 بازدید
کد مطلب : 26661

رئیس جمهور پاکستان در سخنرانی که در کنفرانس بین المللی دریانوردی داشت، همکاری نیروهای دریایی در سطح بین المللی را لازمه مبارزه با تهدیدهای امنیتی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، «عارف علوی» رئیس جمهور پاکستان، مبارزه با تهدیدهایی مثل دزدی و تروریسم دریایی را دلیلی برای همکاری و مشارکت هرچه بیشتر جامعه بین الملل عنوان کرد.

وی که به مناسبت برگزاری نهمین کنفرانس بین المللی دریانوردی صحبت می کرد؛ در این باره افزود: با توجه به ابعاد و تنوع این قبیل تهدیدها، این تفاهم وجود دارد که هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی بر آنها غلبه کند و به همین دلیل است که همکاری میان نیروهای دریایی کشورهای عضو جامعه بین الملل ضروری است.

علوی نقش نیروی دریایی پاکستان در تأمین صلح و ثبات در منطقه را نیز برجسته توصیف کرد و از عزم پاکستان برای تأمین امنیت منطقه سخن گفت.

وی موفقیت رزمایش «اَمَن» را که هر دو سال یک بار برگزار می شود؛ اثباتی بر این ادعا دانست.

به گزارش مهر، کنفرانس دو روزه دریانوردی در حاشیه رزمایش چندملیتی «اَمَن -۲۰۲۱» به میزبانی نیروی دریایی پاکستان و با حضور هیات‌هایی از ۴۵ کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران، در شهر کراچی برگزار شد.

در این کنفرانس دو روزه، اعضای هیات نظامی ایران به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح، نیروی دریایی ارتش و سپاه به ریاست امیر دریادار دوم «آریا شفقت رودسری» به همراه سرهنگ «مصطفی قنبرپور» وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *