اخبار داغ

صادرات ۳۰ میلیارد دلاری از تعاونی های مازندران

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری ایلنا، کامران اصغری صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی سرمایه گذاری و اشتغال با محوریت توسعه تعاون استان مازندران که در استانداری این استان برگزار شد به فعالیت ۷ هزار تعاونی فعال در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ فرصت […]

اشتراک گذاری
21 بهمن 1399
90 بازدید
کد مطلب : 25815

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، و به نقل از خبرگزاری ایلنا، کامران اصغری صبح امروز در جلسه کارگروه اقتصادی سرمایه گذاری و اشتغال با محوریت توسعه تعاون استان مازندران که در استانداری این استان برگزار شد به فعالیت ۷ هزار تعاونی فعال در استان اشاره کرد و گفت: امسال ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ فرصت شغلی در این تعاونی ها ایجاد شد .

وی افزود: امسال برغم شیوع ویروس کرونا ۳۷ تعاونی در استان تشکیل شد و ۵۰ تعاونی دیگر در حال شکل گیری است این میزان در سال گذشته ۱۳۸ تعاونی بوده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران به فعالیت مرکز نوآوری توسعه و تعاون در استان اشاره کرد و تعاونی “گلشن اندیشه صدف تنکابن” را نمونه ای فعال در استان برشمرد و گفت: امسال ۱۵۸ میلیون تومان سرمایه در گردش و ۱۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به این تعاونی کمک شده است. 

اصغری افزود: ۷۰ طرح تعاونی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در استان وجود دارد که نیاز به ۲۰۶ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۸۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش برای تکمیل این واحد ها نیاز است که اشتغالزایی دو هزار و ۲۳۵ نفر را فراهم می کند.

وی به شناسایی ۸ تعاونی بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی اشاره کرد که موجب فراهم کردن ۲۱۶ فرصت شغلی می شود.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران با بیان اینکه ۵ هزار و ۳۱ تعاونی با اشتغال بالا در استان وجود دارد، گفت: ۲۱۳ میلیارد تومان برای ۲۹ تعاونی تسهیلات نیاز است که اشتغال هزار و ۳۳۵ نفر را فراهم می کند.

وی تعداد تعاونی مشکل دار را ۲۵ واحد اعلام کرد که نیاز به ۶۲ میلیارد تومان کمک مالی است تا به چرخه فعالیت ورود پیدا کنند.

اصغری افزود: امسال ۳۰میلیون دلار صادرات از تعاونی های استان صادر شد که قالب آن در پایان سه ماهه سال صورت می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *