اخبار داغ

شرط دولت شرق لیبی برای واگذاری قدرت به دولت جدید

دولت موقت لیبی مستقر در شرق این کشور از آمادگی خود برای تحویل قدرت به رهبری جدید با تعیین یک شرط خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از سایت العین الاخباریه، دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده است قدرت را به دولت جدید تحویل […]

اشتراک گذاری
18 بهمن 1399
105 بازدید
کد مطلب : 25056

دولت موقت لیبی مستقر در شرق این کشور از آمادگی خود برای تحویل قدرت به رهبری جدید با تعیین یک شرط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، به نقل از سایت العین الاخباریه، دولت موقت لیبی به ریاست عبدالله الثنی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده است قدرت را به دولت جدید تحویل دهد مشروط بر اینکه در پارلمان لیبی تصویب شود.

الثنی ضمن استقبال از هر تصمیمی که لیبیایی‌ها در مورد نمایندگان خود گرفته‌اند، تأکید کرد که دولت لیبی برگرفته از پارلمان است و این دولت آماده است تا وظایف خود را در صورت تصویب ساختار جدید توسط پارلمان تحویل دهد.

وی همچنین تصریح کرد، دولتش به انجام وظایف محول شده به آن طبق قانون اساسی لیبی ادامه می‌دهد.

نخست وزیر دولت موقت لیبی تاکید کرد، او و تمام اعضای این دولت در انتظار تصمیم نهایی اعضای پارلمان در خصوص تحویل این مأموریت به هر ارگانی هستند که طبق قانون اساسی انتخاب شود.

طبق توافق حاصله در کنفرانس گفت‌وگوی ملی در ژنو که تحت نظارت سازمان ملل برگزار شد، قدرت جدیدی انتخاب شد که به موجب آن دولت جدید باید رأی اعتماد پارلمان را کسب کند و در صورت شکست آن در تحقق این امر، این موضوع مجدداً برای رایزنی به کنفرانس مذکور بازگردد.

منبع : ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *