اخبار داغ

تمدید پیمان «استارت نو» پیروزی دیپلماسی بود

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: تمدید پیمان «استارت نو» پیروزی دیپلماسی بود. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» اعلام کرد که دولت جدیدِ آمریکا برای تمدید پیمان «استارت نو» اراده سیاسی از خود […]

اشتراک گذاری
12 بهمن 1399
108 بازدید
کد مطلب : 23399

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه ای اعلام کرد: تمدید پیمان «استارت نو» پیروزی دیپلماسی بود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «روسیه ۱» اعلام کرد که دولت جدیدِ آمریکا برای تمدید پیمان «استارت نو» اراده سیاسی از خود نشان داده است.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: شاهدیم که دولت جدید «بایدن» این اراده سیاسی را نشان داده است. علاوه بر این آنها حتی یک پیشنهاد (تمدید) ۵ ساله را در نظر گرفته‌اند.

سخنگوی کرملین در این باره افزود: این پیشنهاد بسیار خوبی است و حمایت روسیه را نیز در پی داشت. این موضوع را باید پیروزی و موفقیتی برای عقلاء و دیپلماسی قلمداد کنیم.

مسکو پیشتر اعلام کرده بود که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه جمعه پیش تصویب تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی آمریکا و روسیه موسوم به «استارت نو» به مدت ۵ سال را امضا کرده است.

در همین رابطه، مجلس سفلای روسیه هشتم بهمن ماه تمدید ۵ ساله پیمان «استارت نو» میان مسکو و واشنگتن را تصویب کرد. در فاصله زمانی کوتاهی، مجلس اعیان روسیه هم این پیمان را مورد تصویب قرار داد.

بر اساس اعلام خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصوبه مذکور در هر دو مجلس روسیه یک روز پس از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» همتای آمریکایی وی روی داد.

منبع : مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *