اخبار داغ

به همت انتشارات عطران منتشر میشود : هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیز نیوز و آقای سید محمد رضا حسینی علی آباد دبیر سرویس علم و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی […]

اشتراک گذاری
28 دی 1399
139 بازدید
کد مطلب : 20384

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیز نیوز و آقای سید محمد رضا حسینی علی آباد دبیر سرویس علم و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی عطران در حال چاپ می باشد .

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم :

برای آگاهی افراد از رخداد های جدید، تنها اعلام وقوع رویداد کافی نیست، بلکه باید چگونگی وقوع آن را نیز بیان کرد تا مفهوم و ارزش خبر، شناخته و حس کنجکاوی ­های مخاطبان ارضا شود. به همین دلیل، در پی اعلام هر واقعه، بی درنگ، صحنه وقوع و شرایط و علل آن تشریح می ­شود و کسانی که در آن شرکت دارند یا از آن اثر می­ پذیرند، معرفی می ­شوند. بنابراین، خبرنگار پیش از هر چیز باید به شناسایی دقیق خبر بپردازد و با استفاده از دیده­ های خود یا استناد به گزارش­ های معتبر دیگران، جریان حقیقی آن را بیان و کیفیت و آثار آن را به خوبی تشریح کند. با این شیوه، حقیقی بودن، نو بودن و جالب بودن خبر نیز که مهم ­ترین صفت ­های آن را تشکیل می­ دهند، رعایت خواهد شد. به طور کلی، هر خبر، هر چند کوچک و کوتاه باشد، باید با توجه به اطلاعات مربوط به عناصر زیر تکمیل شود:

شخص یا اشخاصی که در واقعه شرکت یا مداخله دارند یا واقعه به گونه ­ای به آن ­ها ارتباط پیدا می­ کند،

_ موضوع و نوع واقعه، یعنی آنچه واقعه را تشکیل می ­دهد،

_ علت و انگیزه ­ای که سبب ایجاد واقعه شده است،

_ چگونگی وقوع که ترتیب و کیفیت واقعه را مشخص می ­کند،

_ مکان وقوع و زمان آن

این عناصر را در اصطلاح “عناصر خبر” می­ نامند که در واقع، ستون­ هایی اصلی هستند که خبر بر آن ­ها استوار می ­شود. دادن پاسخ مناسب به این شش عنصر و شفاف کردن آن­ ها در خبر، به غنا و جامع بودن آن می ­افزاید. عناصر خبر را می ­توان در این عبارت­ ها خلاصه کرد: کجا، که (چه کسی)، کِی (چه وقت)، چه (چه چیزی)، چرا، چگونه (چطور).

عناصر شش گانه خبر یک کلیشه و الگوست که با بیان مناسب آن ­ها در خبر، اطلاعات رویداد کامل می­ شود. به بیان دیگر، با طرح مناسب این عناصر در خبر، کمترین ابهامی برای مخاطب باقی نمی ­ماند و نیازهای او از محتوای خبر به میزان قابل توجهی تامین می ­شود. عناصر خبر با توجه به نوع خبر اهمیت پیدا می ­کند.

نوبت چاپ: اول
قیمت روی جلد: ۵۵۰۰۰۰ ریال (ارسال پستی رایگان)
جهت پاسخگویی به سؤالات و تهیه کتاب مربوطه می توانید از طریق پل ارتباطی انتشارات عطران اقدام نمایید:

دفتر مرکزی انتشارات عطران:     66191000 -021
شماره تلگرام پشتیبانی (۲۴ ساعته): ۰۹۱۰۸۱۷۲۸۹۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *