به همت انتشارات عطران منتشر میشود : هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیز نیوز و آقای سید محمد رضا حسینی علی آباد دبیر سرویس علم و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز کتاب ” هر آنچه که بایستی از خبر و خبرنگاری دانست ” تالیف آقایان سید فخرالدین طاهرزاده موسویان فعال رسانه ای و مدیر مسئول پایگاه خبری تجهیز نیوز و آقای سید محمد رضا حسینی علی آباد دبیر سرویس علم و فناوری این پایگاه خبری با همکاری انتشارات بین المللی عطران در حال چاپ می باشد .
در بخش هایی از این کتاب می خوانیم :
برای آگاهی افراد از رخداد های جدید، تنها اعلام وقوع رویداد کافی نیست، بلکه باید چگونگی وقوع آن را نیز بیان کرد تا مفهوم و ارزش خبر، شناخته و حس کنجکاوی های مخاطبان ارضا شود. به همین دلیل، در پی اعلام هر واقعه، بی درنگ، صحنه وقوع و شرایط و علل آن تشریح می شود و کسانی که در آن شرکت دارند یا از آن اثر می پذیرند، معرفی می شوند. بنابراین، خبرنگار پیش از هر چیز باید به شناسایی دقیق خبر بپردازد و با استفاده از دیده های خود یا استناد به گزارش های معتبر دیگران، جریان حقیقی آن را بیان و کیفیت و آثار آن را به خوبی تشریح کند. با این شیوه، حقیقی بودن، نو بودن و جالب بودن خبر نیز که مهم ترین صفت های آن را تشکیل می دهند، رعایت خواهد شد. به طور کلی، هر خبر، هر چند کوچک و کوتاه باشد، باید با توجه به اطلاعات مربوط به عناصر زیر تکمیل شود:
شخص یا اشخاصی که در واقعه شرکت یا مداخله دارند یا واقعه به گونه ای به آن ها ارتباط پیدا می کند،
_ موضوع و نوع واقعه، یعنی آنچه واقعه را تشکیل می دهد،
_ علت و انگیزه ای که سبب ایجاد واقعه شده است،
_ چگونگی وقوع که ترتیب و کیفیت واقعه را مشخص می کند،
_ مکان وقوع و زمان آن
این عناصر را در اصطلاح “عناصر خبر” می نامند که در واقع، ستون هایی اصلی هستند که خبر بر آن ها استوار می شود. دادن پاسخ مناسب به این شش عنصر و شفاف کردن آن ها در خبر، به غنا و جامع بودن آن می افزاید. عناصر خبر را می توان در این عبارت ها خلاصه کرد: کجا، که (چه کسی)، کِی (چه وقت)، چه (چه چیزی)، چرا، چگونه (چطور).
عناصر شش گانه خبر یک کلیشه و الگوست که با بیان مناسب آن ها در خبر، اطلاعات رویداد کامل می شود. به بیان دیگر، با طرح مناسب این عناصر در خبر، کمترین ابهامی برای مخاطب باقی نمی ماند و نیازهای او از محتوای خبر به میزان قابل توجهی تامین می شود. عناصر خبر با توجه به نوع خبر اهمیت پیدا می کند.
نوبت چاپ: اول
قیمت روی جلد: ۵۵۰۰۰۰ ریال (ارسال پستی رایگان)
جهت پاسخگویی به سؤالات و تهیه کتاب مربوطه می توانید از طریق پل ارتباطی انتشارات عطران اقدام نمایید:
دفتر مرکزی انتشارات عطران: 66191000 -021
شماره تلگرام پشتیبانی (۲۴ ساعته): ۰۹۱۰۸۱۷۲۸۹۶
دیدگاهتان را بنویسید