عدم پذیرش تراکنش های بدون کد ملی یاشناسه ملی از اوایل بهمن ماه
مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی:برای اشخاص حقیقی، «کد ملی» و برای اشخاص حقوقی، «شناسه ملی» آنها، «کد شهاب» قلمداد میشود از ۵ بهمنماه امسال، تمام تراکنشهای بدون کد شهاب در «ساتنا» برگشت می خورند. این اقدام تاثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانکها و موسسات اعتباری موجود است، نخواهد […]
مهران محرمیان، معاون فناوری های نوین بانک مرکزی:برای اشخاص حقیقی، «کد ملی» و برای اشخاص حقوقی، «شناسه ملی» آنها، «کد شهاب» قلمداد میشود
از ۵ بهمنماه امسال، تمام تراکنشهای بدون کد شهاب در «ساتنا» برگشت می خورند. این اقدام تاثیری بر فعالیت مشتریانی که اطلاعات هویتی ایشان نزد بانکها و موسسات اعتباری موجود است، نخواهد داشت و صرفا حساب ها و تراکنش هایی را که فاقد شناسه ملی هستند را متاثر خواهد کرد. در راستای اجرای قانون از چند سال قبل به دنبال آن بودیم که از هویت تمام تراکنشهای بانکی مطمئن شویم و بتوانیم از انجام تراکنشهایی که مشخص نیست به کدام شخص حقیقی یا حقوقی مربوطند جلوگیری کنیم و در این زمینه، تاکنون فعالیتها و اقدامات زیادی به ویژه در تعامل با سازمان ثبت احوال، سازمان ثبت شرکتها، وزارت کشور و سایر نهادهای ذیربط انجام شده است. در صورتی که تراکنش ساتنای هموطنان برگشت داده شد، میتوانند مشکل را از طریق بانک مبدا پیگیری و بانک موظف به راهنمایی و همکاری برای حل مشکل است. با توجه به مهلت طولانی که برای اجرای این قانون در نظر گرفته شده بود، زمان تعیین شده تمدید نخواهد شد.
دیدگاهتان را بنویسید