اخبار داغ

برپایی نمایشگاه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست در سلیمانیه عراق

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، زهره رستمی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست کشور با محوریت کرمانشاه در شهر سلیمانیه عراق خبر داد.وی اظهار کرد: هم اکنون نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست استان در […]

اشتراک گذاری
02 دی 1399
180 بازدید
کد مطلب : 15854

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، زهره رستمی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه از برپایی نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست کشور با محوریت کرمانشاه در شهر سلیمانیه عراق خبر داد.وی اظهار کرد: هم اکنون نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی زنان خودسرپرست و بدسرپرست استان در ۳۰ غرفه در شهر سلیمانیه در عراق به مدت ۱۵ روز کار خود را آغاز کرده است.

وی به تشریح عملکرد و اقدامات حوزه زنان و خانواده استانداری پرداخت و افزود: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در استان، مسئله عدالت جنسیتی به معنای برقراری تناسب میان مردان و زنان در زمینه دسترسی به امکانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه ادامه داد: در جهت ایجاد این عدالت بر مبنای تقویت نهاد خانواده و جایگاه و نقش سازنده زن در خانواده و جامعه با همکاری حوزه مشاوران زنان و خانواده در دستگاه‌های اجرایی سطح استان، ۱۷۹ شاخص در قالب هشت محور و ۴۵ فعالیت در بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی شناسایی و رصد شد.

رستمی تصریح کرد: این شاخص‌ها در محورهای آموزش و پژوهش، سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت‌های اجتماعی، مشارکت سیاسی و تصمیم سازی و فرهنگ و اجتماع در حال رصد و پیگیری هستند.

وی افزود: عملکرد دستگاه‌های اجرایی در بحث عدالت جنسیتی بر اساس این محورها رصد و ارزیابی می‌شوند.

رستمی با اشاره به سند «ارتقا وضعیت زنان استان کرمانشاه» و تصویب آن در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: اقدامات و فعالیت‌هایی برای ارتقا شاخص‌های عدالت جنسیتی در این سند به تصویب رسیده که این فعالیت‌ها توسط سامانه رصد فعالیت‌های سند ارتقا وضعیت زنان رصد و پیگیری می‌شود.

پیگیر احداث پارک بانوان در تمام شهرستان‌های استان هستیم

وی به اقدامات صورت گرفته در حوزه فرهنگی و اجتماعی بانوان نیز اشاره کرد و ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح فرمانداری‌ها، تلاش داریم در تمام شهرستان‌های استان یک پارک بانوان احداث شود.

رستمی از احداث پارک بانوان شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: هم اکنون این پارک با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی در زمینی به مساحت حدود هفت هزار و ۷۳۰ مترمربع در بلوار طاقبستان در حال ساخت است که تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

به گفته مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه، برای این پارک امکاناتی نظیر مسیر دوچرخه سواری و پیاده روی، زمین بازی والیبال و اسکیت، فضای گفتمان، محل نمایش فیلم، کلاس‌های آموزشی خانواده و مادر، اتاق سلامت مادران و غرفه فروش صنایع دستی زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.
وی به در دست ساخت بودن پارک بانوان شهرستان سنقر و کلیایی نیز اشاره کرد و افزود: این پارک حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می‌شود طی ایام مبارک دهه فجر سال جاری به بهره برداری برسد.

سرای محلات موجب توانمندسازی زنان می‌شود

رستمی از افتتاح در بحث توانمندسازی زنان خودسرپرست یا بدسرپرست در محلات مختلف کرمانشاه خبر داد و گفت: اولین مرکز سرای محله در شهرک دولت آباد افتتاح شد که در این مرکز، آموزش‌های مهارتی و شغلی لازم در هشت رشته صنایع دستی و هنری به زنان برای ایجاد مشاغل خانگی و کسب درآمد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سرای محلات در دیگر محلات شهر کرمانشاه و حتی شهرستان‌های استان نیز راه اندازی خواهد شد، تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات قرض الحسنه اشتغال زایی در اختیار این زنان قرار می‌گیرد و نیز با همکاری شهرداری، بازارچه‌های صنایع دستی در نقاط مختلف شهر برای فروش محصولات تولیدی در نظر گرفته می‌شود.

اشتغال مستقیم ۶ هزار و ۳۰۰ زن روستایی با ایجاد طرح‌های اشتغالزایی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کرمانشاه با اشاره به وجود ۱۴۳ صندوق خُرد زنان روستایی در بخش کشاورزی، خدمات و صنعت استان، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون، با پرداخت ۳۲۴ میلیارد تومان به پنج هزار و ۱۲۱ طرح تسهیلات اشتغالزایی زمینه اشتغال مستقیم بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر فراهم شده است.

به گفته رستمی، تسهیلات ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان توسط این صندوق‌ها به زنان روستایی جهت ایجاد اشتغال پرداخت می‌شود.



این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *