اخبار داغ

داور فینال آسیا؛ ۳۳ ساله و دست به جیب

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داور سرشناس قطری دیدار فینال لیگ قهرمانان را بین پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره قضاوت می کند. به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ورزش ۳ تنها چند ساعت دیگر به آغاز فینال لیگ قهرمانان و مسابقه بین پرسپولیس و اولسان هیوندای مانده که کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن […]

اشتراک گذاری
29 آذر 1399
145 بازدید
کد مطلب : 15238

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا داور سرشناس قطری دیدار فینال لیگ قهرمانان را بین پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره قضاوت می کند.

به گزارش تجهیز نیوز و به نقل از ورزش ۳ تنها چند ساعت دیگر به آغاز فینال لیگ قهرمانان و مسابقه بین پرسپولیس و اولسان هیوندای مانده که کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن ابراهیم الجاسم قطری را به عنوان داور دیدار فینال انتخاب کرد. «رمضان سعید» و «سعود احمد» کمک‌های این داور در بازی فینال آسیا هستند.


داور فینال کیست؟
عبدالرحمن ابراهیم الجاسم داور ۳۳ ساله اهل قطر است که از سال ۲۰۱۳ داور بین المللی فیفا است. او یکی از داوران مسابقات جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال در سال ۲۰۱۷ و در کشور کره جنوبی بود. 


الجاسم همچنین به عنوان داور بخش VAR  در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز حضور داشت. در این سال فینال کاپ آسیا را نیز سوت زد. او یکی از داوران حاضر در رقابت های جام ملت های آسیا در سال ۲۰۱۹ بود و در همان سال و در راستای تبادل داور بین ای اف سی و کونکاکاف رقابت های جام طلایی کونکاکاف را قضاوت کرد. 


کمیته داوران فیفا همچنین عبدالرحمن را برای قضاوت در جام باشگاه های جهان که در سال ۲۰۱۹ در قطر برگزار شد انتخاب کرده و او به همراه تیم داوری اش دیدار فینال رقابت ها را بین لیورپول و فلامینگو برزیل در ورزشگاه بین المللی خلیفه در دوحه سوت زد.


قضاوت برای ایران
این داور قطری در رقابت های جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ ، چهار مسابقه را سوت زد که یکی از آن ها دیدار تیم های ملی ایران و چین در مرحله یک چهارم نهایی رقابت ها بود که تیم ملی ایران با نتیجه سه بر صفر حریفش را شکست داده و راهی مرحله نیمه نهایی شد.


آخرین قضاوت ها
عبدالرحمن الجاسم در لیگ قهرمانان امسال سه بازی از منطقه شرق و بازی های  اف سی سئول۱-۰ ملبورن، ملبورن ۲-۱ اف سی سئول و همچنین شانگهای ۲-۱ سیدنی داور وسط و در چند مسابقه از جمله بازی سوم مرحله گروهی بین اولسان هیوندای و شانگهای که با پیروزی سه بر یک نماینده کره جنوبی به پایان رسید به عنوان داور چهارم حضو داشته است. او ۵ مسابقه هم در لیگ ستارگان قضاوت کرده است.
این داور قطری را می توان داوری دانست که از کارت زرد زیاد استفاده می کند. در فینال جام باشگاه های جهان او ۶ کارت زرد به بازیکنان دو تیم نشان داد. در این فصل از رقابت ها نیز در بازی تیم های سیدنی و شانگهای او ۳ کارت زرد و یک کارت قرمز را از جیبش خارج کرد. او در ۵ مسابقه لیگ قهرمانان و لیگ ستارگان که در این فصل سوت زده ۱۶ کارت زرد و یک کارت قرمز را نشان داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *