اخبار داغ

کتاب مدیریت جریان وجوه نقد به قلم سرکار خانم سمیه قاسمی دو دران و خانم سمیه صائب نیا

جریان نقدی در کسب‌وکار شبیه موج‌های یک اقیانوس است، بازدهی‌ها را می‌شوید و پرداخت هزینه‌ها جاری است. تصویر گرفتن از جریان نقدی کار آسانی نیست زیرا جزر و مد پول در کسب‌وکار به‌طور مداوم در حال تغییر است. با توجه به این موضوع دسته‌بندی جریان نقدی در اینجا ضرورت پیدا می‌کند تا بتواند روند مدیریت […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
77 بازدید
کد مطلب : 15142

جریان نقدی در کسب‌وکار شبیه موج‌های یک اقیانوس است، بازدهی‌ها را می‌شوید و پرداخت هزینه‌ها جاری است. تصویر گرفتن از جریان نقدی کار آسانی نیست زیرا جزر و مد پول در کسب‌وکار به‌طور مداوم در حال تغییر است. با توجه به این موضوع دسته‌بندی جریان نقدی در اینجا ضرورت پیدا می‌کند تا بتواند روند مدیریت وجوه نقد را کنترل کرده و شرکت را حلال نگه‌دارند.

هدف از نگارش کتاب حاضر ارائه تصویری اجمالی و در عین حال دقیق از حوزه مدیریت جریان وجوه نقد  می‌باشد که این بررسی می‌تواند به مرتفع نمودن بار اضافی که امروزه در کتب درسی مربوط به این حوزه یافت می‌شود کمک شایانی نماید. لذا با توجه به چهارچوب کتاب لازم است دانشجویان و متخصصین از آن آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند به‌منظور انجام کارهای مربوط به مدیریت جریان وجوه نقد راهکارهای مناسبی را بیابند.

مطالب کتاب حاضر می‌تواند برای گروه‌های متعددی ازجمله سازمان بورس اوراق بهادار، سرمایه گذران، سهامداران، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران و سایر افراد علاقه‌مند مورداستفاده قرار گیرد. چراکه کتاب حاضر حاوی محتوا و سرفصل‌هایی می‌باشد که می‌تواند در ارزیابی بهتر و دقیق‌تر رتبه‌بندی شرکت‌ها مؤثر واقع شود و سرمایه‌گذاران با توجه به اهدافی که دارند، اعم از کوتاه‌مدت یا بلندمدت، می‌تواند در انتخاب سهام شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری موردتوجه قرار گیرد و ازآنجاکه سرمایه‌گذاران با توجه به رویکرد تکیه‌گاه یابی به دنبال یک مبنای قابل‌اتکا هستند، آن‌ها را در انتخاب این مبنای مطمئن یاری رساند و رفتار سرمایه‌گذاران را بهبود بخشیده و درنتیجه تصمیم‌گیری آن‌ها از سودمندی قابل‌ملاحظه‌ای برخوردار باشد؛ و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقی محتوای اطلاعاتی معیارهای ارزیابی را موردبررسی و لزوم توجه به طبقه‌بندی مناسب ارزیابی هر معیار توسط شاخص مناسب را بیشتر مشخص می‌کند. درنتیجه بیان بهتر و دقیق‌تر رویکردهای رفتاری و آثار آن‌ها در پی تئوری‌های جدیدتر مفید واقع شود. همچنین مطالب این کتاب می‌تواند کمک شایانی به سهامداران در ارزیابی سهام شرکت و ثبات سود نماید و توجه آن‌ها را هرچه بیشتر به سمت اطلاعات ارائه‌شده توسط صورت‌های مالی شرکت‌ها هدایت کند؛ و نهایتاً مدیران می‌توانند بامطالعه کتاب حاضر مدیریت در اهداف کوتاه‌مدت و علی‌الخصوص در اهداف بلندمدت شرکت‌ها و کنترل فعالیت‌های درون سازمان برای رسیدن به سود و رفاه بیشتر نمایند که همین امر خود منجر به جلب رضایت سهامداران خواهد شد.

این کتاب در پنج فصل تألیف شده است که فصل اول کتاب اشاره به کلیات و اهمیت موضوع کتاب دارد فصل دوم در برگیرنده مطالبی در خصوص چرخه تبدیل وجه نقد می باشد و فصل سوم کتاب نیز مباحثی در خصوص محتوای اطلاعاتی دارد و فصل چهارم در رابطه با جریان نقدی مباحثی را مطرح می‌نماید و درنهایت فصل پنجم به تشریح برخی از تحقیقات کارشده در داخل و خارج از کشور در رابطه با موضوع کتاب می‌پردازد. در ابتدای هر فصل به‌منظور آشنایی خواننده با محتوای فصل هدف‌های یادگیری ارائه گردیده و در ادامه سعی شده هدف‌های مذبور بابیان مطالب به زبان ساده و روان برای هر موضوع بیان شود؛ و در پایان فصل با در نظر گرفتن اهمیت وقت خلاصه هر فصل مطرح می‌گردد.

این کتاب به همت سرکار خانم سمیه قاسمی دو دران و خانم سمیه صائب نیا به نوشته در آمده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *