اخبار داغ

کتاب صنایع کوچک و متوسط به قلم خانم رقیه افشاری و خانم سمیه صائب نیا

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد و حرکت کشورها به سمت توسعه‌یافتگی، هر کشوری که بخواهد در راه صنعتی خود گام بردارد، ناچار است از لحاظ آمایش سرزمین و تقسیم‌کار در مناطق مختلف کشور با استراتژی توسعه اقتصادی، محورها، قطب‌ها و همچنین مکان‌هایی را برای تجمع واحدهای صنعتی به‌ صورت شهرک یا مجتمع انتخاب […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1399
75 بازدید
کد مطلب : 15139

با توجه به رشد روز افزون اقتصاد و حرکت کشورها به سمت توسعه‌یافتگی، هر کشوری که بخواهد در راه صنعتی خود گام بردارد، ناچار است از لحاظ آمایش سرزمین و تقسیم‌کار در مناطق مختلف کشور با استراتژی توسعه اقتصادی، محورها، قطب‌ها و همچنین مکان‌هایی را برای تجمع واحدهای صنعتی به‌ صورت شهرک یا مجتمع انتخاب نماید. لزوم ایجاد این سازمان‌دهی ناشی از رشد جمعیت، مسئله اشتغال، محدودیت زمین، حفاظت و توسعه محیط‌زیست، کاهش حجم ترافیک، افزایش کارایی زمین‌های شهری، تقلیل هزینه‌های مربوط به عمران زمین، تغییر کاربری صنعتی زمین‌های انتخابی و بالاخره تأمین تسهیلات و امکانات استان از رشد بی‌رویه صنعت در بعضی از مناطق و نواحی به ‌ویژه از آلودگی محیط‌زیست جلوگیری گردیده است. همچنین با توجه به نقش صنایع کوچک که می‌تواند به‌ عنوان اقمار صنایع بزرگ، سهم بسزایی را در تحول صنعتی و به وجود آوردن پیوندهای مستحکم صنعتی ایفا نماید، امروزه در اغلب کشورهای جهان و خصوصاً ژاپن، صنایع بزرگ تدریجاً خط تولید خود را کوچک‌تر کرده و آن را به صنایع کوچک می‌سپارند.

هدف از نگارش کتاب حاضر ارائه تصویری اجمالی و درعین‌حال دقیق از حوزه کسب­و­کار صنایع کوچک می‌باشد که این بررسی می‌تواند به مرتفع نمودن بار اضافی که امروزه در کتب درسی مربوط به این حوزه یافت می‌شود کمک شایانی نماید. لذا با توجه به چهارچوب کتاب لازم است دانشجویان و متخصصین از آن آگاهی کامل داشته باشند تا بتوانند به ‌منظور بازاریابی محصولات، راهکارهای مدیریتی مورد نظر را بیابند.

این کتاب برای دانشجویان مدیریت در سه فصل تألیف شده است در فصل اول کلیات، فصل دوم سهم صنایع کوچک در بازار و نهایتاً در فصل سوم رشد در صنایع کوچک بیان گردیده است. در ابتدای هر فصل به‌ منظور آشنایی خواننده با محتوای فصل هدف‌های یادگیری ارائه گردیده و در ادامه سعی شده هدف‌های مذبور با بیان مطالب به زبان ساده و روان برای هر موضوع بیان شود؛ و در پایان فصل با در نظر گرفتن اهمیت وقت خواننده محترم، خلاصه هر فصل مطرح می‌گردد.

این کتاب به همت سرکار خانم رقیه افشاری و خانم سمیه صائب نیا تهیه و نوشته شده است.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *