اخبار داغ

بحران کرونا در شرکت های دانش بنیان چهارمحال و بختیاری به فرصت تبدیل شد

گروه استان‌ها – رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان این که در نیمه اول سال جاری ۷۵ نفر توسط شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شده‌اند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان شرایط بحرانی تحریم و کرونا را تبدیل به فرصت کردند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از اسماعیل […]

اشتراک گذاری
14 آذر 1399
44 بازدید
کد مطلب : 12790

گروه استان‌ها – رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با بیان این که در نیمه اول سال جاری ۷۵ نفر توسط شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شده‌اند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان شرایط بحرانی تحریم و کرونا را تبدیل به فرصت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از اسماعیل پیرعلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا چهار فروشگاه با ۲۰ نفر اشتغالزایی جدید در حوزه فروش محصولات مورد نیاز عامه مردم از جمله ماسک تنفسی و کالاهای سوپرمارکتی همچنین لوازم خانگی، تلفن همراه و صنایع دستی ایجاد شده‌اند.

وی افزود: طی ۶ ماه ابتدای امسال در حوزه صنایع تولید تجهیزات و مواد بهداشتی و آزمایشگاهی از قبیل انواع ماسک‌های تنفسی، خط تولید ماسک، سوآپ برای نمونه‌گیری از افراد مشکوک به کرونا،‌ محیط vtm برای انتقال نمونه ویروس کرونا به آزمایشگاه راه‌اندازی شدند.

رئیس پارک علم و فناوری استان بیان داشت: مشاغل ایجاد شده در نیمه نخست سال جاری زمینه اشتغال مستقیم ۳۵ نفر و اشتغال غیرمستقیم۴۰ نفر را با سرمایه گذاری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال ایجاد کرده‌اند.

پیرعلی اضافه کرد: زمینه ایجاد برخی مشاغل در استان ما فراهم است اما تابحال به آن‌ها پرداخته نشده بود و شرکت‌های دانش‌بنیان به این حیطه‌های علمی و دانش‌بنیان ورود پیدا کرده‌اند که ساخت خط تولید ماسک تنفسی، سوآپ‌داکرون، محیط VTM، تجهیزات آلتراسونیک و مواد ضد عفونی کننده دست و سطوح از جمله‌ آن‌ها است.

وی با اشاره به محصولاتی که از شرکت‌های استان صادر می‌شوند خاطرنشان کرد: صادرات دستگاه تین فیلم به کشور عراق انجام می‌شود که این محصول با فناوری فرآیند تبخیر لایه نازک در شرایط تحت‌خلاء برای تصفیه روغن استفاده می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین محصولاتی از جمله دستگاه بشکه‌بردار و پایه‌های گل‌های زینتی و شبیه‌سازهای آزمایشگاه‌های برق و مکانیک و خط تولید خوراک دام و طیور آبزیان تاکنون به کشورهای عراق و تاجیکستان صادر شده‌اند.

وی با اشاره به ارزش ریالی محصولات صادراتی عنوان داشت: در نیمه اول امسال ۵ هزار و ۲۰۰ دلار صادرات از استان به کشورهای خارجی داشته‌ایم و سال گذشته  نیز ۳ هزار و ۳۰۰ دلار محصول صادر شد.

پیرعلی توضیح داد: ارزش صادرات نیمه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش بیش از ۵۰ درصدی را به خاطر موفقیت یکی از شرکت فناور فعال در حوزه ساخت تجهیزات فرآیندی پالایشگاهی که توانست قرار داد خوبی را با طرف عراقی منعقد کند نشان می‌دهد.

وی با اشاره به آثار و تبعات تحریم‌ها و کرونا بر شرکت‌های دانش بنیان تشریح کرد: بعضی از شرکت‌ها این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و رشد قابل توجهی داشتند اما با این حال تاثیرات منفی را هم در شرکت‌های دانش‌بنیان شاهد بوده‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری استان مطرح کرد: در حال حاضر بالغ‌بر ۱۲۵ شرکت و واحد فناور در پارک علم و فناوری استان مستقر هستند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری پنج شرکت فناور افزوده و زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم کند.

وی در پایان یادآور شد: امکان گسترش فعالیت‌های پارک علم و فناوری و ورود به حوزه مشاغل خانگی اینترنتی یا فناورانه خانگی در کرونا وجود دارد و استقبال می کنیم کما اینکه یکی از شرکت‌های مستقر اقدام به این کار کرده و پارک علم و فناوری استان نیز از این اقدام شرکت حمایت کرده است.

منبع: تسنیم

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *