ارزشیابی دانشآموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکل مواجه شده است
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،جواد نوبختی عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا، اظهار داشت: تعطیلی مدارس آسیبهای جبران ناپذیری به آموزش دانشآموزان و سرمایه های اجتماعی کشور میزند، در برخی از کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیش گیری از کرونا، تعطیل میشوند. وی افزود: ارزشیابی […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز ،جواد نوبختی عضو شورای عالی آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در شرایط کرونا، اظهار داشت: تعطیلی مدارس آسیبهای جبران ناپذیری به آموزش دانشآموزان و سرمایه های اجتماعی کشور میزند، در برخی از کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیش گیری از کرونا، تعطیل میشوند.
وی افزود: ارزشیابی دانشآموزان در دوران تعطیلی مدارس با مشکلات جدی مواجه شده و با توجه به دلسوزیهای اولیاء؛ ارزشیابی دانش آموزان نیز تحت تاثیر قرار گرفته است.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان چالشهای نظام آموزشی در دو سطح خرد و کلان، گفت: نظام تعلیم و تربیت در بحث چالش کلان آموزشی و پرورشی باید به ضرورتهای تحول در آموزش و پرورش و عدم آمادگی عوامل آموزشی برای وارد شدن به فضای مجازی توجه و دقت لازم را داشته باشد.
نوبختی افزود: ضعف زیرساختهای لازم برای آموزش مجازی نیز یکی از دلایلی است که باید آموزشها حضوری باشد اگرچه شبکه شاد در ۸ ماه کاری خود اکنون به عنوان یک اپلیکیشن قوی مطرح است اما جای آموزش حضوری را نمیگیرد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش بیان کرد: تمرکز کردن بر استفاده از یک روش و شیوه خاص برای آموزش دانش آموزان از دیگر چالشهای نظام آموزشی محسوب میشود.
وی با اشاره به دیگر چالشهای تعطیلی مدارس، گفت: افت تحصیلی، ترک تحصیل، نبود زیرساخت های لازم، عدم آگاهی و دانش کافی برای استفاده از فضای مجازی از جمله چالش های خرد تعطیلی مدارس در دوران کرونا است.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود نیروی انسانی ماهر و متخصص، اظهار داشت: کمبود نیروی انسانی توانمند، ماهر و متخصص که بتواند پاسخگوی نیازهای آموزش مجازی دانش آموزان باشد در این حوزه به وضوح روشن است.
نوبختی با تاکید بر آموزش حضوری، گفت: اثر تربیت اجتماعی با آموزش مجازی کم میشود، مهم ترین آسیبی که در پایه اول ابتدایی که زمان شکل گیری شخصیت افراد است را دچار مشکل جدی میکند؛ تربیت نادرست است.
وی افزود: آسیب در سلامت روان دانشآموزان میتواند یکی دیگر از عوامل مجازی بودن آموزشهاست، اگر چه برای سلامت جسمی دانشآموزان طرح کوچ را اجرا کردیم اما سلامت روان آنان نیز مهم است.
نوبختی با اشاره به لزوم آموزش سواد رسانهای، تاکید کرد: برای به روزآوری دانش معلمان و کادر اداری نیز باید با برگزاری کارگاه ها و دوره های ضمن خدمت و تولید محتوای آموزشی این کار را انجام داد.
عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: معتقدم با توجه به شرایط و وضعیت متفاوت کشور از لحاظ بیماری کرونا؛ کلاسهای درس دانش آموزان باید حضوری، با رعایت پروتکل های بهداشتی، گروهبندی مناسب و در کنار استفاده از شبکه شاد و رسانه ملی دایر شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید