دانش بروز استارتاپها برای مقابله با کرونا
در روزهایی که بسیاری از مشاغل به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل هستند و یا فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام میدهند، استارتاپهایی هستند که شاید بیش از گذشته فعالند و همچنان به تلاش خود ادامه میدهد. از فروشگاههای اینترنتی لباس و تجهیزات تا سوپرمارکتهای آنلاین و اپلیکیشن های حملونقل هرکدام بهنوعی در تلاشند تا […]
در روزهایی که بسیاری از مشاغل به دلیل مسائل بهداشتی تعطیل هستند و یا فعالیت خود را به صورت دورکاری انجام میدهند، استارتاپهایی هستند که شاید بیش از گذشته فعالند و همچنان به تلاش خود ادامه میدهد. از فروشگاههای اینترنتی لباس و تجهیزات تا سوپرمارکتهای آنلاین و اپلیکیشن های حملونقل هرکدام بهنوعی در تلاشند تا شرایط زندگی مردم در دوران فاصلهگذاری اجتماعی بهصورت عادی پیگیری شده و سختی این روزها برایشان آسان شود.
از زمان شیوع کرونا، در کنار مشاغل ضروری فعال در جامعه که کارشان تعطیلی بردار نبود، اپلیکیشنهای خدماتی که خدمات فنی و تاسیساتی مربوط به منزل و ساختمان ارائه میکند نیز بیوقفه مشغول به فعالیت بوده و در تلاشند مشکلات شهروندان در این زمینهها را برطرف کند. به همین بهانه و برای آگاهی از نحوه فعالیت و خدماتی که اپلیکیشن های خدماتی در روزهای قرنطینه و شرایط ویژه کرونایی ارائه میکنند، سری زدیم به اپلیکیشن استادکار و با علی فزونی مدیرعامل آن گفتوگویی کردهایم که مشروح آن در ادامه آمده است.
فزونی در پاسخ به این سوال که شرایط و استانداردهای شما برای ارایه خدمات با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی برای پیشگیری از شیوع کرونا چگونه است، اینطور توضیح میدهد: «استادکار با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ هزار متخصص، از ابتدای شیوع کرونا تلاش کرد با رعایت تمامی اصول بهداشتی، ارایه خدمات به شهروندان را بدون وقفه انجام دهد تا نیاز مردم برای بیرون آمدن از خانه به حداقل برسد».
وقتی از اقدامات پیشگیرانه شرکت استادکار در شرایط کرونا جویا شدیم اینطور توضیح داد: «از زمان شیوع کرونا، آموزشهای پیشگیرانه را به متخصصان استادکار دادهایم و حتی استفاده از ماسک و دستکش را برایشان اجباری کردیم. همچنین برای اینکه متخصصها دغدغه مالی بابت ماسک و دستکش نداشته باشند، این هزینه توسط استادکار به آنها پرداخت شد تا هم متخصصان سالم و سلامت بمانند و هم استفاده کنندگان از خدمات با خیالی آسودهتر از خدمات استفاده کنند.»
با شروع به کار اصناف و مشاغل مختلف، یکی از سرویسهای استادکار که در روزهای شیوع کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفته است، ضدعفونی شرکتها و ضدعفونی منازل است. مدیر عامل استادکار در این زمینه گفت: «در روزهایی که دسترسی به ضدعفونی کننده مطمئن کار سختی به شمار میرود، مجموعه استادکار با راهاندازی خدمات ضدعفونی منزل و محل کار شرایطی را فراهم کرده تا افرادی که نیاز به ضدعفونی کردن محیط اطراف خود را دارند، بابت ضدعفونی کنندهها نگرانی نداشته باشند. همچنین در طرح مشترک با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کشور، فروش محلول ضدعفونی کننده آنولیت را آغاز کردیم تا همه افراد جامعه به محلول ضدعفونی کننده مطمئن و کاربردی دسترسی داشته باشند.»
علی فزونی در انتهای گفت: «استادکار با در اختیار داشتن بیش از ۵۰ هزار متخصص و دانش تخصصی در مورد کیفیت کار آنها با رعایت تمامی اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش، ضدعفونی کننده و… میتواند در بخشهای خدماتی به صورت بهینه متخصصان مورد اعتماد را آموزش داده و برای سرویسهای مورد نیاز مردم اعم از کارهای تعمیراتی، تاسیساتی، دکوراسیون، بازسازی و همچنین ضدعفونی شرکتها و منازل به کار گیرد.» وی ادامه داد: «در شرایطی که کرونا در کشور فراگیر شده و خیلی از مشاغل را به تعطیلی کشانده، آمادهایم تا با تمام ظرفیت موجود به کمک مردم و شرکتها بشتابیم.»
جوانان این مرز و بوم نشان دادهاند که هر بار به آنها اعتماد شده، توانستهاند جواب این اعتماد را به نیکی پاسخ دهند و امید است این بار نیز با توجه ویژه به استارتاپهایی که در زمان شیوع بیماری کرونا مشکل گشای مردم بودند، راه برای پیشرفت و توسعه به سویشان گشوده شود و همچنان یاری رساند هموطنان باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید