اخبار داغ

دبیر جشنواره بومی‌ سازی:نمایشگاه بومی سازی صنعت فولاد به دنبال پایداری در تولید انواع محصولات

دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد طی روزهای ۱۷ لغایت ۱۹ اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار می‌شود.غلامرضا فروغی‌نیا دبیر نمایشگاه یاد شده  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری دومین نمایشگاه بومی‌سازی در حوزه صنعت فولاد هم از جنبه ملی یک فرصت است […]

اشتراک گذاری
15 اسفند 1400
234 بازدید
کد مطلب : 142980

دومین نمایشگاه تخصصی بومی‌سازی قطعات، تجهیزات و مواد مصرفی صنعت فولاد طی روزهای ۱۷ لغایت ۱۹ اسفند ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان برگزار می‌شود.غلامرضا فروغی‌نیا دبیر نمایشگاه یاد شده  ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: برگزاری دومین نمایشگاه بومی‌سازی در حوزه صنعت فولاد هم از جنبه ملی یک فرصت است و هم از جنبه منطقه‌ای در جنوب کشور می‌تواند تبیین کننده مزیت‌های نسبی تولید باشد. وی افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در پاره‌ای از امکانات در حوزه تولید انواع محصولات فولادی وجود دارد یقیناً رایزنی و تبادل اطلاعات از اهداف اولیه این نمایشگاه خواهد بود کما اینکه از رهگذر این مبادلات فنی و تخصصی و علمی یقیناً تامین‌کنندگان نو پا هم می‌توانند با داشته‌های خویش برای کارفرمایان صنعت فولاد، حضوری فعال در این عرصه داشته باشند. فروغی‌نیا تاکید کرد: تمرکز بازاریابی در حوزه نمایشگاه‌ها شاید ارزان‌ترین ابزار اقتصادی برای واحدهای بازرگانی هم باشد تا آنها بتوانند تولیدکنندگان را دریافته و حمایت کنند. یقیناً بخش‌های بازرگانی راه های ارزان برای توجیه اقتصادی را در مسیر صنعتگران فولادی قرار خواهند داد. به ویژه اینکه اگر مسیر تامین در داخل کشور و در منطقه جنوب باشد از توجیه اقتصادی مطلوب‌تری برخوردار است. دبیر دومین نمایشگاه بومی‌سازی صنعت فولاد با اشاره به مزیت‌های اقتصادی منطقه جنوب تصریح نمود: صنعت فولاد از جمله صنایعی است که در کشور ما می‌بایستی از مزایای ۱۸۸۰ کیلومتر دسترسی دریایی در جنوب کمال استفاده را ببرد. بنابراین با تکیه بر مزیت حمل و نقل ارزان بین‌المللی در تامین مواد و دسترسی به بازارهای هدف این مهم بیش از پیش با منطق اقتصادی سازگار است. فروغی نیا افزود: شرکت‌های فولادی می‌بایستی از فرصت نمایشگاه بومی‌سازی برای شناخت تامین‌کنندگان توانا بهره لازم را برده و بدینوسیله به سمت کاهش قیمت تمام شده محصولات خویش قدم بردارند. وی در پایان گفت: در حقیقت هدف اصلی نمایشگاه در ابعاد ملی هم همین است که ما بتوانیم محصولات فولادی را با بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی جغرافیایی و توانایی صنعتگران و تامین‌کنندگان بومی تجهیز نماییم.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *