اخبار داغ

چگونه فرسودگی شغلی را در سازمان مدیریت کنیم / دکتر حمیدرضا خدادادی

سازمان بهداشت جهانی فرسودگی شغلی را بعنوان سندرمی که ناشی از استرس مزمن در محیط است که مدیریت نشده است. بر این اساس فرسودگی شغلی سه بعد دارد. ا- احساس بی انرژی بودن ۲- افزایش فاصله ذهنی از شغل یا احساسات منفی یا بد بینی در باره شغل ۳- کاهش کارایی در شغلپنج علت اصلی […]

اشتراک گذاری
28 آذر 1401
381 بازدید
کد مطلب : 151801

سازمان بهداشت جهانی فرسودگی شغلی را بعنوان سندرمی که ناشی از استرس مزمن در محیط است که مدیریت نشده است. بر این اساس فرسودگی شغلی سه بعد دارد. ا- احساس بی انرژی بودن ۲- افزایش فاصله ذهنی از شغل یا احساسات منفی یا بد بینی در باره شغل ۳- کاهش کارایی در شغل
پنج علت اصلی فرسودگی شغلی چیست: ۱- برخورد غیر منصفانه در محیط کار ۲- حجم کاری غیر قابل مدیریت ۳- ارتباطات غیر شفاف با مدیر ۴- فقدان حمایت مدیریت ۵- فشار زمانی غیر منطقی
چگونه فرسودگی شغلی را کاهش دهیم:  ۱- گوش دادن موثر به مشکلات کاری کارکنان ۲- تشویق کار تیمی و ترغیب کردن کارکنان به در گیر شدن در تیم های کاری جهت ایجاد پشتبانی هیجانی ۳- توجه به نظرات و ایده های همه کارکنان جهت ایجاد احساس کنترل در افراد ۴- معنادار و هدفمند ساختن کار افراد از طریق مرتبط ساختن کار افراد با ماموریت و چشم انداز سازمان ۵- تمرکز بر نقاط قوت افراد ، تعریف کار و توسعه مسیر شغلی متناسب با آن .

نویسنده: دکتر حمیدرضا خدادادی – دکتری تخصصی حسابداری – استاد دانشگاه

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *