ایمنی جاده های خوزستان،نیازمند استاندارد سازی است
به گزارش تجهیزنیوز :محمدابولیان نوروزی،کارشناس حوزه روابط عمومی و صنعت حمل ونقل در یادداشتی نوشت:تجربه ثابت کرده است جادههای ایمن و مناسب شبکههای حمل و نقل مطلوب از ویژگی های توسعه یافتگی و زیرساخت هایی است که زمینه وشکوفایی سایر بخشهای اقتصادی یک کشور را فراهم میکند. از این رو با توجه به حجم بالای […]
به گزارش تجهیزنیوز :محمدابولیان نوروزی،کارشناس حوزه روابط عمومی و صنعت حمل ونقل در یادداشتی نوشت:تجربه ثابت کرده است جادههای ایمن و مناسب شبکههای حمل و نقل مطلوب از ویژگی های توسعه یافتگی و زیرساخت هایی است که زمینه وشکوفایی سایر بخشهای اقتصادی یک کشور را فراهم میکند.
از این رو با توجه به حجم بالای ترددهای جاده ای در خوزستان،برای کاهش تلفات جاده ای و ایمن تر شدن راههای برون و درون شهری در استان باید تلاش بیشتری صورت گیرد و برای رفع نقاط حادثه خیز نیز راهکارهای وبرنامه های مناسب ارایه شود.
در استانی پر تردد و با پایانه باری همچون بندر امام خمینی “ره” که در نیم سال نخست ۱۴۰۴ بیش از نیم میلیون ورود خودرو برای جابجایی بار و کالای جاده ای از سراسر کشور در آن به ثبت رسیده است،باید دریافت چنین آمار و ارقامی نشان دهنده آن است که در استانی زندگی می کنیم،که جاده های آن در سال شاهد جابجایی میلیونها سفر توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای،باری و مسافربری است.
از این رو ارتقاء حفظ ایمنی میانه راهها، نواحی پل ها و تقاطعهای حادثه خیز، اجرای روشنایی،افزایش شمار دوربین ها و همچنین تابلوها و نمایشگرهای آگاهی رسانی کنار جادهها و آزاد راهها همچنین ارتقاء علایم ایمنی الزامی است، علایمی که هراز گاهی بویژه نواحی مرزی توسط سارقان ربوده،و بانی خطرات جانی برای سفیران راه می شوند،در همه مسیرهای ارتباطی سطح استان ضروری به نظر می رسد،این موارد از جمله اقداماتی است که باید دستگاههای مسئول تلاش بیشتری در جهت اجرای آنها داشته باشند تا روز به روز شاهد کاهش هر چه بیشتر تلفات در جاده های استان باشیم،جاده هایی که برای جابجایی بار و کالا با توجه به بنادر راهبردی امام خمینی”ره”و خرمشهر به عنوان بهشت رانندگان و صاحبان خودرو های سنگین به شمار می آید.
از این رو حوادث جادهای همواره به عنوان یکی از دغدغههای نگران کننده در خوزستان می باشد،که امید است با ارتقای ضریب ایمنی راهها و آموزش همگانی شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در این جادهها باشیم.
هرچند اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان از سالهای گذشته نگاه ویژهای به استاندارد و ایمن سازی محورها در نقاط پرحادثه و محورهای مواصلاتی استان دارد،اما باز هم برخی نقاط حادثه خیز نیازمند افزایش ضریب ایمنی می باشند.
از این رو در یکی دو ساله گذشته ۲۰ نقطه حادثه خیز که توسط پلیس راهور کشور و وزارت راه و شهرسازی شناسایی و تعداد ۹ نقطه که در حوزه و تعهد اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای خوزستان بود،رفع شده است.نقاطی همچون منطقه غره در محور رامهرمز- بهبهان، شهرک دانش در محور اندیمشک- شوش،شهرک مدنی در محور ماهشهر- هندیجان، تقاطع ظلمآباد در محور گتوند- لالی،کیلومتر ۲۰ محور خرمشهر- اهواز،قلعه چنعان محور کمربندی- صنایع دزفول،تدین در محور ملاثانی- اهواز، کارخانه قند محور شوش- دزفول،خارستان در محور بهبهان- رامهرمز و..که رفع نقص آنها صورت گرفته و ایمن سازی شدند.
اما در کنار استاندارد و ایمن سازی جاده ها،برای پیش آمد و حوادث رانندگی هم لزوم راه اندازی اورژانس جاده ای و دیگر اقدامات پیشگیری نیز امری ضروری به نظر می رسد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.










دیدگاهتان را بنویسید