اخبار داغ

رونمایی از کتاب بانوی جهرمی با عنوان «نابرابری‌های اجتماعی در فرصت‌های شغلی»

به گزارش تجهیزنیوز، آیین رونمایی از کتاب نابرابری‌های اجتماعی در فرصت‌های شغلی، اثری از دکتر عاطفه رحمانیان با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه های شهرستان برگزار شد. دکتر عاطفه رحمانیان درخصوص این اثر می گوید: در محیط هر […]

اشتراک گذاری
04 مهر 1403
28 بازدید
کد مطلب : 159297

به گزارش تجهیزنیوز، آیین رونمایی از کتاب نابرابری‌های اجتماعی در فرصت‌های شغلی، اثری از دکتر عاطفه رحمانیان با حضور دکتر محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و جمعی از اساتید دانشگاه های شهرستان برگزار شد.

دکتر عاطفه رحمانیان درخصوص این اثر می گوید: در محیط هر سازمان مهمترین سرمایه نیروی کار یا همان نیروی انسانی است که هر چه توانا و با استعدادتر باشد موجبات رشد و توسعه اون سازمان رو فراهم می کند. از طرفی نابرابری های جهانی که نمود بیشتر اون در دسترسی به فرصت های شغلی هست در حال گسترش می باشد.

وی افزود: در یک نظام نابرابر، افراد در سازمان ها جایگاه خود رو با دیگری مقایسه می کنند و ملاک دسترسی به شغل به جای شایستگی علمی و توانایی در عملکرد و داشتن هوش سازمانی ، طبقه اجتماعی یا صرفا ارتباط خویشاوندی هست . بنابراین انتظار میره که در رقابت اقتصادی اون سازمان با شکست مواجه بشود یا توانایی رقابت رو از دست بدهد.

وی بیان کرد: این کتاب گامی نو برای شروع مطالعات بیشتر در ارتباط دو مقوله مهم نابرابری که در اولویت مسائل اجتماعی در ابعاد جهانی قرار دارد با دسترسی به فرصت های شغلی بوده و این اثر زمینه مطالعات عمیق تر را برای محققان فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *