اخبار داغ

با مدیریت امین امرایی مدیرعامل آقای خاص پتروشیمی ها: پتروشیمی مارون در لیست بیشترین افزایش تولید و درآمد ها

فولادسازان /مقایسه گزارش‌های ماهانه پتروشیمی‌های بورسی در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، درآمد اکثر پتروشیمی‌های بورسی در این ماه افزایش قابل توجهی داشته است. هرچند این موضوع در حجم تولید این صنعت دیده نشده است. تولید پتروشیمی‌های بورسی کاهش یافت/ پتروشیمی مارون در لیست بیشترین افزایش تولید و درآمد به گزارش اختصاصی پی نوشت، گزارش عملکرد اردیبهشت‌ماه ۲۳ […]

اشتراک گذاری
14 خرداد 1403
244 بازدید
کد مطلب : 158572
فولادسازان /مقایسه گزارش‌های ماهانه پتروشیمی‌های بورسی در اردیبهشت‌ماه نشان می‌دهد، درآمد اکثر پتروشیمی‌های بورسی در این ماه افزایش قابل توجهی داشته است. هرچند این موضوع در حجم تولید این صنعت دیده نشده است.

تولید پتروشیمی‌های بورسی کاهش یافت/ پتروشیمی مارون در لیست بیشترین افزایش تولید و درآمد

به گزارش اختصاصی پی نوشت، گزارش عملکرد اردیبهشت‌ماه ۲۳ پتروشیمی بورسی منتشر شد و خبر از کاهش حجم تولید بسیاری از پتروشیمی‌ها داده است. در ابتدا باید گفت بر خلاف اردیبهشت‌ماه حجم تولید اکثر پتروشیمی‌های بورسی در اردیبهشت امسال نسبت به دو ماه فروردین ۱۴۰۳ و اردیبهشت ۱۴۰۲ کاهش داشته است. اما این روند نتوانست جلوی افزایش درآمد صنعت پتروشیمی را بگیرد، و مبلغ فروش این شرکت‌ها همچنان صعودی بوده است.

اینفوگرافی کارنامه پتروشیمی‌ها اردیبهشت ۴۰۳

چرا که بررسی گزارش عملکرد ماهانه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد که مجموع درآمد ۲۳ پتروشیمی‌ بورسی در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به ماه گذشته یعنی فروردین حدود ۶.۷ درصد افزایش داشته است. از طرفی مقایسه مجموع درآمد پتروشیمی‌های بورسی در اردیبهشت امسال با اردیبهشت سال گذشته خبر از افزایش بیش از ۱۷.۵ درصدی این رقم می‌دهد. در این میان سه پتروشیمی نوری، پارس و جم پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی در اردیبهشت بودند.

پردرآمدترین پتروشیمی های بورشی در اردیبهشت ۱۴۰۳

علاوه بر این باید گفت ۱۶ پتروشیمی در این دوره موفق به افزایش درآمد حاصل از فروش خود نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ شده‌اند.

البته باید به این نکته پرداخت که پتروشیمی امیرکبیر گزارشی از فعالیت اردیبهشت‌ خود در سامانه کدال منتشر نکرده‌اند. انرژی پرس در این گزارش کارنامه تولید و فروش پتروشیمی‌های بورسی را مورد ارزیابی قرار داده است.

بیشترین افزایش درآمد پتروشیمی‌ها نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲

همان‌طور که در جدول مشخص است، پتروشیمی مارون در اردیبهشت ۱۴۰۳ توانست عملکرد خوبی در بخش فروش از خود نشان دهد. چرا که این پتروشیمی در اردیبهشت‌ماه موفق شد تناژ فروش خود را بالا ببرد و از طرفی نرخ فروش محصولات آن نیز در این ماه نسبت به اردیبهشت سال گذشته رشد خوبی را تجربه کردند و در نهایت این دو موضوع سبب شد تا درآمد مارون جهش چشم‌گیری را تجربه کند.

این پتروشیمی در اردیبهشت موفق شد درآمد ماهانه خود را با افزایش بیشتر از ۱۱۶ درصدی از هزار و ۵۱۶ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ به سه هزار و ۲۸۲ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۳ برساند. البته باید گفت رقم فروش مارون در این ماه نسبت به ماه گذشته یعنی فروردین حدود ۱۷ درصد کاهش داشته است.

جایگاه دوم بیشترین افزایش درآمد ماهانه در اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز به پتروشیمی نوری تعلق می‌گیرد. به صورتی که مبلغ فروش اردیبهشت‌ماه این شرکت با افزایش ۵۲.۲ درصدی از هفت هزار و ۶۱۰ میلیارد تومان در اردیبهشت ۱۴۰۲ به ۱۱ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ رسید.

بیشتر بخوانید:  مدیران در روز پتروشیمی از چالش‌ها و افق‌های صنعت گفتند+اینفوگرافیک

جدول زیر درآمد ماهانه پتروشیمی‌های بورسی را در سه ماه مذکور مقایسه کرده است.

بیشترین افزایش درآمد پتروشیمی ها نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۳

 

بیشترین کاهش درآمد ماهانه در اردیبهشت ۱۴۰۳

طبق جدول درآمدزایی پتروشیمی‌ها سه پتروشیمی کرمانشاه، آبادان و تندگویان بیشترین کاهش درآمد را در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ تجربه کردند. در این میان وضعیت پتروشیمی کرمانشاه وخیم‌تر از سایر رقبا بوده است؛ به نحوی که درآمد پتروشیمی کرمانشاه در این ماه نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از ۵۰ درصد کاهش داشته و به رقم ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است. میزان کاهش درآمد سایر پتروشیمی‌ها نیز در جدول فوق قابل مشاهده است.

بیشترین افزایش مقدار تولید در اردیبهشت ۱۴۰۳

برخلاف درآمدزایی، پتروشیمی‌های بورسی در بخش تولید کم‌فروغ ظاهر شدند. چرا که اکثر پتروشیمی‌ها در این ماه با کاهش تولید روبه‌رو شدند. اما برخی از پتروشیمی‌ها مانند مارون، ارومیه و قائدبصیر در این ماه موفق شدند جهش چشم‌گیری را در حجم تولید خود به ارمغان بیاورند.

بررسی گزارش فعالیت ماهانه شرکت‌های پتروشیمی نشان می‌دهد، پتروشیمی مارون در اردیبهشت ۱۴۰۳ عنوان بیشترین افزایش مقدار تولید را نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ از آن خود کرده است. به نحوی که تناژ تولید پتروشیمی مارون در اردیبهشت ۱۴۰۳ نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ بیشتر از ۴۶۵ درصد افزایش داشت و از ۴۲ هزار تن به ۲۳۸ هزار تن رسیده است.

پتروشیمی ارومیه نیز دیگر پتروشیمی بود که موفق شد افزایش قابل قبولی در تناژ تولید خود به عمل بیاورد. به صورتی که تناژ تولید این شرکت از هزار و ۹۲۰ تن در اردیبهشت ۱۴۰۲ با رشد ۴۱۹ درصدی به ۹ هزار و ۹۶۶ تن در اردیبهشت ۱۴۰۳ رسیده است.

سومین پتروشیمی که در اردیبهشت‌ماه عملکرد خوبی در بخش تولید از خود نشان داد، پتروشیمی قائدبصیر بود؛ به طوری که این شرکت در اردیبهشت ۱۴۰۳ موفق شد تناژ تولید خود را با افزایش ۳۳ درصدی از سه هزار تن در اردیبهشت ۱۴۰۲ به بیش از چهار هزار تن در اردیبهشت ۱۴۰۳ برساند.

همچنین پردیس، خارک و اصفهان نیز دیگر پتروشیمی‌هایی بودند که در این ماه عملکرد خوبی در تولید داشته‌‌ و این رقم را نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ افزایش داده‌اند.

بیشترین افزایش مقدار تولید پتروشیمی ها نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ (تن)

بیشترین کاهش مقدار تولید در اردیبهشت ۱۴۰۳

همان‌طور که گفته شد اکثر پتروشیمی‌ها در اردیبهشت با کاهش تولید روبه‌رو بودند؛ به طوری که حجم تولید ۱۵ پتروشیمی در این ماه پایین آمده است. در این میان اما پتروشیمی‌های آبادان، کرمانشاه و تندگویان به ترتیب بیشترین کاهش تولید را نسبت به اردیبهشت ۱۴۰۲ به ثبت رسانده‌اند.

همچنین زاگرس و فارابی نیز دیگر پتروشیمی‌هایی بودند که در اردیبهشت ۱۴۰۳ کاهش تولید داشتند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *