اخبار داغ

نقش کلیدی روابط عمومی در توسعه و پیشرفت سازمان ها و ادارات

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از ایرسا آنلاین، نقش روابط عمومی در ارتباط با جامعه از وظایفی است که در داخل کشور ایران آنچنان باید و شاید به آن توجه و یا کمتر توجه می‌شود. ایجاد روابط بین مردم و سازمانی معمولا از طریق رسانه ها و عوامل جمعی ایجاد می‌شود که تقریبا از […]

اشتراک گذاری
22 مرداد 1402
147 بازدید
کد مطلب : 155829

به گزارش تجهیز نیوز به نقل از ایرسا آنلاین، نقش روابط عمومی در ارتباط با جامعه از وظایفی است که در داخل کشور ایران آنچنان باید و شاید به آن توجه و یا کمتر توجه می‌شود. ایجاد روابط بین مردم و سازمانی معمولا از طریق رسانه ها و عوامل جمعی ایجاد می‌شود که تقریبا از سال ۱۳۸۰ با افزایش تکنولوژی و به مرور زمان واردات تلفن همراه هوشمند به ایران، مردم بیشتر ترغیب شده و اخبار و اطلاعات را از رسانه های اجتماعی دریافت نموند.

اهداف و وظایف روابط عمومی، هر عمل روابط عمومی باید براس سازمان و شخصی، نتایجی به همراه داشته باشد. اهداف، قسمت مهمی از تدوین راهبردی روابط عمومی هستند و از سوابق تحقیقاتی ناشی می‌شوند. هدف مسئول روابط عمومی به نتایج تحقیقات وابسته است. تا موقعیت روابط عمومی را درک نکنید نمی‌توانید هدفی تعیین نمایید. هدف به این منظور طراحی می‌شود که مشکل روابط عمومی را از بین ببرد و تغییراتی را که لازم است انجام گیرد.

روابط عمومی داری دو وظیفه کلی از جمله؛ درون سازمانی، برون سازمانی است که هر کدام از این وظایف خود به بیش از سی مورد تقسیم بندی می‌شود. که به تعدادی از آنها اشاره خواهم کرد؛
در روابط عمومی درون سازمانی جهت ایجاد رضایت مندی و اثر بخشی بیشتر باید این موراد را انجام داد؛
۱_ توجه به مشکلات کارکنان و ایجاد همدلی در سازمان
۲_ ضبط، ذخیره فایل ها به صورت هفتگی و تبدیل به فایل مکتوب
۳_ راه اندازی و اجرای نظام پیشنهادی کارکنان
۴_ انتشار نشریه داخلی
۵_ راه اندازی و اداره موزه و اتاق انتظارت سازمان و….
از مهترین مواردی است که باید در مسئول روابط عمومی از وظایف درون سازمانی استفاده کند.

در ادامه به وظایف روابط عمومی برون سازمانی اشاره خواهیم کرد‌؛

از وظایف دیگر روابط عمومی ( برون سازمانی) است که باید؛
۱_ شناخت افکار و نفوذ در آن برای جلب رضایت افکار عمومی نسبت به سازمان ایجاد شود
۲_ ایجاد بانک عکس از طرح ها و فعالیت های سازمان جهت استفاده در خبر و رسانه ها
۳_ ضبط اخبار و نظارت بر تولید فیلم و آگهی تلویزونی برای افتتاح و کنفرانس ها و نمایشگاه ها
۴_ برگزاری جلسات و همکارانی با خبرنگاران، دبیران و مدیران مطبوعات به منظور ایجاد ارتباط صمیمانه و تنگاتنگ با آنها
۵_ فرصت دادن به ایده های جدید و…

با توجه به وجود تکنولوژی در عصر حاضر قدرتمند ترین رکن در روابط عمومی “ارتباطات ” است. در پاراگراف های اول یادداشت به ارتباط روابط عمومی به جامعه اشاره کرد نمودم. به طور حتم، دولت مرتبط با افراد جامعه در حال حرکت و سازمان های خصوصی تلفن همراه از ارتباطات تقویت شده برخوردار هستند.
تقویت ارتباط در این زمینه خلا ارتباطی در ارتباط غیر حضوری باز می‌گردد که امکان دسترسی چند رسانه ای با فرد در حال حرکت فراهم می آورد. در این ارتباط که به طور فراگیر است، ارتباطات متصل و غیر متصل گذشته را تبدیل به روابط همیشه متصل می کند. و پیامد این اتفاق مهم، روابط عمومی در همه جا و هر زمان حاضر است.

با این تفاسیر روابط عمومی که قلب تپنده یک سازمان است می تواند نقش بسیار مهم و کلیدی برای توسعه و پیشرفت سازمان ها و ادارات داشته باشد.

پوریا زارعی دانشجو کارشناسی روابط عمومی و فعال رسانه ای

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *