شهردار اهواز در جمع اصحاب رسانه: بسیاری از مشکلات شهری باید با تعامل و همراهی بین دستگاهی رفع شود
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری اهواز عصر دوشنبه ۲۹ خردادماه رضا امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای اسلامی شهرها قانونی بود که با تاخیر ۲۰ ساله اجرا شد، استیضاح و طرح سوال جزو وظایف و اختیارات این شوراها است و در کل کشور نیز وجود دارد، همه ما تابع قانون هستیم […]
به گزارش پایگاه اطلاعرسانی شهرداری اهواز عصر دوشنبه ۲۹ خردادماه رضا امینی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شورای اسلامی شهرها قانونی بود که با تاخیر ۲۰ ساله اجرا شد، استیضاح و طرح سوال جزو وظایف و اختیارات این شوراها است و در کل کشور نیز وجود دارد، همه ما تابع قانون هستیم و باید از آن تمکین کنیم بر اساس قانون بنده وظایف مشخصی دارم که در چارچوب آن عمل می کنم، انتصاب مدیران شهر یکی از مواردی بوده که سبب ایجاد فاصله شده است با این حال از ابتدای شروع به کار با شورای شهر عهد بستیم که در این خصوص تنها مشاوره دهند و حرف و انتصاب نهایی بر عهده شهردار است و تاکنون هم بر همین اساس عمل شده است.
وی افزود: اهواز در حالی از لحاظ مساحت سومین کلانشهر کشور است که بسیاری از مشکلات مانند آسفالت معابر از همین موضوع نشات میگیرد، اهواز بیش از ۳۰ میلیون مترمربع مساحت داشته که نزدیک به ۱۰ میلیون مترمربع آن نیازمند اسفالت است و ما برای اینکار نیازمند ۶ هزار میلیاردتومان آسفالت هستیم، در سال ۱۴۰۰ عملیات اسفالت به مساحت ۳۶۰ هزار مترمربع، در سال ۱۴۰۱ مساحت یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مربع و در سه ماه نخست امسال نیز ۴۵۰ هزار متر مربع اسفالت انجام شده است با این وجود در بودجه ۱۴۰۲ علاوه بر بودجه قرار گاه محرومیت زدایی، یک هزارملیارد تومان برای اینکار اختصاص داده شده است.
شهردار اهواز با اشاره به اینکه برای تغییرات ۵۰ درصدی در همه مشکلات اهواز نیازمند ۱۲۰همت (هزار میلیارد تومان) هستیم، ادامه داد: یکی از مشکلات دامنگیر اهواز مترو آن است خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته حکم خلع ید پیمانکار صادر شد و به زودی پروژه آن با انتخاب پیمانکار جدید شروع به کار خواهد کرد اما اینکه چرا مترو اهواز نسبت به سایر شهرها عقب افتاده یکی از دلایل آن این است که در شهرهای اصفهان، تبریز و مشهد از یک هزار و ۵۰۰ میلیاردتومان اوراق بهاداری که دولت اختصاص داده بود استفاده کردند اما در اهواز به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه بانکی بخاطر دریافت وام ۷ میلیاردی از بانک ملت و عدم پرداخت اقساط آن این کار امکان پذیر نبود که خوشبختانه با پیگیریهای صورت گرفته این وام که با جرایم آن به ۴۸۵ میلیاردتومان رسیده بود با پرداخت ۱۴۹میلیاردتومان تسویه و پس از ۱۷ سال شهرداری اهواز توانست دسته چک و اوراق بهادار دریافت کند، با این حال امروز برای بهرهبرداری از خط یک مترو اهواز نیازمند ۴۰ هزارمیلیارد تومان هستیم.
وی با اشاره به اینکه علم مدیریت،سرمایه انسانی و منابع از اصول کار در شهرداری هستند، تاکید کرد: شهرداری اهواز در این سه حوزه دارای مشکل است به گونهای که ۸هزار و ۵۰۰ نفر نیروی حقوق بگیر دارد، علاوه بر آن به علت اینکه افراد حقوق بگیر از پیمانکار باید بر کار پیمانکار نظارت میکردند به اصطلاح یک امپراطوری پیمانکاران در شهر اهواز ایجاد شده بود که با اقدام انجام شده این نیروها ساماندهی صحیح و اصولی شدند تا نظارت دقیق بر عملکرد پیمانکاران داشته باشیم.
وی با اشاره به اختصاص ۳۰هزار تن قیر در سفر اخیر رئیس جمهور به خوزستان، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که رخ داد این بود که یک هزار میلیارد تسهیلات پس از پرداخت بدهی بانک ملت دریافت کردیم که در حوزه حمل و نقل مانند خرید اتوبوس، نوسازی ناوگان خدمات موتوری و تاکسیرانی و خرید ۴۰ دستگاه ون هزینه شد. بر اساس استاندارد حمل و نقل باید به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک دستگاه اتوبوس در شهز باشد این در حالی است که کل اتوبوس های شهر اهواز ۸۰ دستگاه بودند با این حال در یک سال گذشته ۱۲۹ دستگاه جدید خریداری و ۴۴ دستگاه آن وارد چرخه خدمت شده اند.
شهردار اهواز توضیح داد: با توجه به مصوبه جدید مجلس مبنی بر واردات خودروهای کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال در تلاش هستیم که یک صد دستگاه اتوبوس کارکرده برای اضافه کردن به ناوگان حمل و نقل عمومی خریداری کنیم، در خصوص ناوگان تاکسیرانی نیز نیازمندی شهر اهواز به ۶ هزار دستگاه است اما تنها یک هزار و ۲۰۰ دستگاه موجودی دارد که بیش از نیمی از آنها فرسوده اند و شایسته استفاده شهروندان اهواز نیستند. با رایزنیهای انجام شده از طریق بهزیستی و بنیاد شهید با اعطای تسهیلات به دنبال نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اهواز هستیم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات شهری باید با تعامل و همراهی بین دستگاهی رفع شود و شهرداری در آخرین مرحله ساماندهی قرار دارد گفت: یکی از مشکلاتی که نیازمند همکاری سایر دستگاهها است ساماندهی دستفروشان، بازارچهها و تصرفاتی است که صورت گرفته و برای اینکار علاوه بر همراهی دستگاههای ذی ربط نیازمند فرهنگسازی و انجام کار فرهنگی اجتماعی هستیم با این حال در حال حاضر دستفروشان وبازارچه ها در نادری ساماندهی شده اند در مرحله دوم بازارچه صدف در حال ساماندهی و پس از سایر بازارچه ها مانند جمعه بازار، زرگان و سه راه خرمشهر ساماندهی می شوند.
امینی در ادامه با اشاره به انجام اقدامات مربوط به دو خط BRTدر اهواز، گفت: سرانه فضای سبز شهر اهواز نزدیک به دو سوم سایر کلانشهرها است یکی از دلایل کمبود فضای سبز در اهواز این است که تنها ۳۰ درصد آن از طریق لوله کشی آب خام آبیاری می شود و آبیاری مابقی از طریق تانکر صورت میگیرد برای اینکه آب خام به تمام فضای سبز برسد نیازمند یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان هستیم.
وی با اشاره به نیازمندهای شهر اهواز تصریح کرد: شبکه دفع آب های سطحی اهواز نیازمند ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا بتوانیم آن را ساماندهی کنیم با تمام اینها اهواز دارای یک عنصر بسیار قوی طبیعی به نام رودخانه کارون است که می توان از آن به عنوان محرک توسعه استفاده کرد که در بودجه سال ۱۴۰۲ برای باز زنده سازی ۳۱۵ هکتار آن بودجه مناسبی در نظرگرفته شده است. ورودی های اهواز و سایر عناصر فرهنگی آن نیز در بودجه دیده شده اند تا به شکل مطلوبی برسند که شایسته شهر اهواز به عنوان دروازه ورود تشیع و پایتخت دفاع مقدس باشد.
شهردار اهواز افزود: در خصوص ترک تشریفات انجام شده برای خریدهایی که صورت گرفت حواشی بسیاری ایجاد شد این در حالی است که موارد خریداری شده به هیچ وجه در خوزستان تولید یا به فروش نمی رسند بلکه باید از سایر استانها خریداری شوند در سایر موارد اگر فروشنده و خریداری در استان باشد اولویت خرید از استان خوزستان است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید