تالیف کتاب با عنوان هوش تجاری در مدیریت بیمه توسط خانم مریم امان پور
به گزارش تجهیز نیوز، کتاب هوش تجاری در مدیریت بیمه به تالیف خانم مریم امان پور توسط انتشارات جهاد دانشگاهی سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید. مخاطبین این کتاب دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان به صنعت بیمه هستند. در دنباله برشی از این کتاب تقدیم شما خوانندگان و علاقه مندان می گردد. هوش تجاری به […]
به گزارش تجهیز نیوز، کتاب هوش تجاری در مدیریت بیمه به تالیف خانم مریم امان پور توسط انتشارات جهاد دانشگاهی سال ۱۴۰۱ به چاپ رسید. مخاطبین این کتاب دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و علاقه مندان به صنعت بیمه هستند. در دنباله برشی از این کتاب تقدیم شما خوانندگان و علاقه مندان می گردد.
هوش تجاری به عنوان یک متغیر پشران در صنعت بیمه قلمداد می شود که تمام سطوح مدیریتی را در می گیرد.
زمانی که از هوش تجاری صحبت میشود، اغلب ذهن افراد بهسوی شرکتهای محصول محور میرود. اگرچه با وجود محصولات فیزیکی تأثیر مثبت هوش تجاری در روند شرکت کامل مشخص است، اما واقعیت این است که این فناوری تنها به این شرکتها اختصاص ندارد. این روزها شاهد تأثیر شگفتانگیز هوش تجاری در صنعت بیمه نیز هستیم.
اما این فناوری چه تأثیری در صنعت بیمه گذاشته است؟ شاید حتی ذهن ها به دنبال نقاطی از این صنعت باشد که با این فناوری بهبود پیدا کردهاند. این کتاب اطلاعات جامع و کاملی در این حوزه در اختیار مخاطبان قرار داده است.
با وجود شرکتهای بیمه متعددی که این روزها در سراسر کشور مشاهده میکنیم، بیشک متوجه فضای رقابتی میان آنها شدهاید هر شرکت بیمه برای اینکه بتواند گوی سبقت را برباید و در میدان رقابت یکی از برترینها باشد، ابتدا باید دیدگاه جامعی از عملکرد شرکت داشته باشد.
تنها در این صورت است که میتواند به بینشهای ارزشمند و درستی بهمنظور افزایش کارایی و سودآوری شرکت خود برسد. اینجا همان نقطهای است که اهمیت تصمیمگیریهای درست در کسب و کار معنا پیدا میکند. اساس این تصمیمگیریها نیز چیزی جز دادهها و اطلاعات صحیح و دقیق نیست.
هوش تجاری در صنعت بیمه نیز همین جا معنا میشود؛ زمانی که با کمک این فناوری و ابزارهای هوش تجاری، اطلاعات در زمان درست در اختیار افراد درست قرار میگیرد. به این ترتیب، کارمندان بیمه میتوانند مسائل پیچیده را حل کرده و بهسرعت نسبت به روندهای بازار واکنش نشان دهند.
به عبارت دیگر هوش تجاری کمک میکند که با کمی تغییرات در کسب و کار خود روی برخی از مسائل قابل پیشبینیتر کنترل داشته باشید.
اگر کمی با روند شرکتهای بیمه آشنا باشید، حتماً میدانید که آنها با دادهها و حتی ذخیره آنها مشکل ندارند. هر شرکت بیمه هزاران یا حتی میلیونها ردیف اطلاعات ریز در مورد جوانب مختلف کسب و کار خود ذخیره کرده است.
با این وجود مشکل اصلی جایی است که دسترسی به این اطلاعات و دادهها دشوار میشود. ابزارهای هوش تجاری این چالش را برطرف میکنند. اما این تنها مزیتی نیست که این ابزارها برای شرکتهای بیمه رقم میزنند. با استفاده از این ابزارها و ترویج استفاده از آنها، شاهد بهبود عملکرد شرکت بیمه در تمام جوانب از جمله ارزیابی ریسک، رعایت مقررات و افزایش فرصتهای رشد خواهید بود.
فناوری هوش تجاری به مدیران شرکتهای تجاری این امکان را میدهد که بدون نیاز به سطح بالایی از تخصص فنی، گزارشات را به راحتی تهیه و مدیریت کنند. از این رو به جرأت میتوان گفت که این ابزارها بهمنظور توانمندسازی کاربران طراحی شدهاند.
.در صنعت بیمه با حجم عظیمی از دادهها مواجه هستیم. دادههایی که بهصورت منظم توسط شرکتهای بیمه ذخیره و تجزیه و تحلیل میشوند. بهطور کلی، شرکتهای بیمه اطلاعات زیادی را در مورد مشتریان خود در دست دارند؛ بهعنوان مثال:
- سابقه سلامت؛
- درآمد؛
- محل اقامت؛
- تاریخ درخواستها؛
- بازپرداختها و غیره.
البته این موارد تنها بخشی از اطلاعاتی است که شرکتهای بیمه پیش از ثبت نام شما درخواست میکنند. همین موضوع به وضوح نشان میدهد که شرکتهای بیمه با چه حجم بالایی از اطلاعات بیمهشوندگان مواجه هستند. به این ترتیب، این شرکتها به پلتفرمهایی بهمنظور جمعآوری دادهها نیاز دارند.
هوش تجاری در صنعت بیمه این کار را آسان میکند. با استفاده از این فناوری نه تنها جمعآوری دادهها برای شرکتهای بیمه آسان میشود، بلکه تصمیمگیریهای مهم توسط مدیران ارشد نیز در مسیر درستتری انجام خواهد شد.
هیچ تفاوتی ندارد که شرکت بیمه شما کوچک یا حتی از نوع استارت آپها باشد، در هر صورت باید طیف وسیعی از گزارشات را در سیستم خود داشته باشد. برخی از این گزارشات عبارتند از:
- گزارشات مالی که مخارج داخلی و سود حاصل از حق بیمه را پیگیری میکند؛
- گزارشات اجرایی که میزان بهرهوری و گردش کار کارکنان را ردیابی میکند؛
- گزارشاتی که دادهها را مدلسازی کرده و مدیران را در تصمیمگیری بهتر کمک میکند.
برای ایجاد هر کدام از این گزارشات نیاز به تجزیه و تحلیل دادهها و مدلسازی آنها دارید که این موارد نیز با انجام محاسبات پیچیده بهدست میآید. هوش تجاری در صنعت بیمه این کار را برای شما آسان میکند.
تنها ذخیره دادهها و تهیه گزارش با استفاده از آنها اهمیت ندارد؛ برخی از شرکتها از اطلاعات موجود در شرکت خود به منظوری دیگر استفاده میکنند. آنها از این دادهها در جهت پیشبینی رفتار مشتری و حتی تقلبهای موجود در شرکت استفاده میکنند.
این روزها استفاده از این مدلسازیها بسیار افزایش پیدا کرده است و طرفداران بسیاری نسبت به مدلهای اجرایی نیز دارد. شرکتهای بیمه نیز به این مدلسازی علاقه زیادی نشان دادهاند.
اما مسئله اصلی این است که این شرکتها باید دادهها را به بهترین شکل جمعآوری کنند؛ در غیر این صورت این قبیل پیشبینی برای آنها میسر نخواهد بود. هوش تجاری در صنعت بیمه این وظیفه را برعهدهدارد. با کمک ابزارهای هوش تجاری دیگر از ذخیره تمام دادههای به روز شرکت خود مطمئن خواهید بود.
اگر نگاهی به گذشته شرکتهای بیمه بیندازید، متوجه خواهید شد که سابقه خوبی در حفظ اطلاعات مشتریان خود داشتهاند. با این وجود ابزارهای هوش تجاری میتوانند تجسم دادهها و مدلهای پیشبینی بهتری برای شرکتهای بیمه ارائه دهند.
شاید به دنبال مزیت ابزارهای BI نسبت به روشهای قدیمی باشید؛ در این صورت باید به شما بگوییم که این ابزارها بسیار دقیقتر هستند.
بهعنوان مثال، یکی از مزیتهای استفاده از هوش تجاری در صنعت بیمه این است که بیمهگذاران با کمک ابزارهای BI از دادههای درست بهمنظور تعیین حق بیمه بالا استفاده میکنند. البته مقدار حق بیمه باید بهگونهای تعیین شود که علاوه بر اینکه سود بیمهگذار تا حد زیادی بالا میرود، مشتریان را نیز راضی نگه دارد. همچنین بیمهگذاران با کمک این ابزارها خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه میدهند.
یکی از فاکتورهایی که شرکتهای بیمه را به موفقیت نزدیک میکند، درک مشتری است. اینکه مشتریان با چه طرز فکری شرکت بیمه شما را از میان تعداد بالایی از شرکتهای بیمه انتخاب کردهاند، بسیار اهمیت دارد. شناخت این طرز فکر کمک میکند که شرکتهای بیمه مشتریان جدید و وفادار بیشتری را جذب کند.
اما چگونه ابزارهای هوش تجاری به این اطلاعات دست پیدا میکنند؟ این ابزارها با هدف قرار دادن و کنترل موارد زیر به این مهم دست پیدا میکنند:
- استخراج و تفسیر دادهها از منابع غنی مانند رسانههای اجتماعی و درگاههای خرید آنلاین؛
- کنترل کانالهای فروش و بررسی عملکرد آنها؛
- بررسی عملکردهای متفاوت و میزان جذب مشتری
گزارشات حاکی از آن است که صنعت بیمه در طول سال متحمل ۷۰ میلیارد دلار خسارت میشود. این رقم برای شرکتهای بیمه بسیار بالا است؛ در حالی که اگر این تقلبها نباشد، نه تنها شرکتهای بیمه سود زیادی خواهند برد، بلکه مقداری از این سود نیز به مشتریان اختصاص داده خواهد شد.
اما چگونه باید در مقابل این کلاهبرداریها ایمن شد؟ اینجا ابزارهای هوش تجاری در صنعت بیمه، بار دیگر کاربرد خود را نشان میدهند. با کمک این ابزارها میتوان کنترل خوبی بر فعالیتهای نامنظم مشتریان و ترفندهای تقلب داشت.
امید است این دستاورد علمی و فرهنگی مورد بهره برداری دانشجویان ؛ اساتید ؛ پژوهشگران و علاقمندان ارجمند قرار گیرد.
برای تهیه کتاب می تواند به روش های ذیل اقدام نمایید:
مرکز تهیه کتاب : تهران خیابان انقلاب بین فلسطین و چهارراه ولیعصر جنب موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵
و استان مرکزی کتاب فروشی جهاد دانشگاهی تلفن ۰۸۶۳۲۷۸۹۶۹
لینک خرید : www.16book.ir
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاهتان را بنویسید