اخبار داغ

تاثیر تبلیغات بر کسب و کار و ارزش ویژه نام تجاری

به گزارش تجهیز نیوز، در زمان حاضر هر کسب و کار که وارد عرصه بازار و رقابت میشود باید بتواند با انجام تبلیغات فراوان و اصولی که دارای بازدهی بالایی هستند  در بین مردم شناخته شود تا بتواند در بین تمام رقبای آن صنعت و کسب و کار به نحو احسن بدرخشد و سال به […]

اشتراک گذاری
03 دی 1401
130 بازدید
کد مطلب : 153335

به گزارش تجهیز نیوز، در زمان حاضر هر کسب و کار که وارد عرصه بازار و رقابت میشود باید بتواند با انجام تبلیغات فراوان و اصولی که دارای بازدهی بالایی هستند  در بین مردم شناخته شود تا بتواند در بین تمام رقبای آن صنعت و کسب و کار به نحو احسن بدرخشد و سال به سال با توسعه کسب و کار خود باعث رونق شغلی برای خود و اشتغال زایی برای چندین نفر باشد. اما یکی از مهم ترین مواردی که هر کسب و کار در ابتدای شروع فعالیتش باید بدان توجه نماید مسئله نام تجاری یا برند تجاری است که بتواند با استفاده از تبلیغات گسترده و همچنین با بهره گیری از روش های مدرن و مفید بازاریابی برند و نام تجاری شرکت را معروف نماید . برای شناخت درست برند  بنا به تعریف انجمن جهانی بازاریابان آمریکا میتوانیم بگوییم که برند عبارت اند از نام ، نشان، عبارت ، طرح یا ترکیبی از اینها که موجب شناسانده شدن کالاها و خدمات یک شرکت در اذهان عموم و متمایز شدن آنها از کالاها و خدمات مشابه می گردد. جان میلر برند را نام یا نمادی که سازمان ها آن را با هدف ارزش آفرینی برای ذی نفعان مورد استفاده قرار می دهند تعریف می کند و یکی از مهم ترین امتیازات برای یک کسب و کار همگانی شدن نام و نشان یا برند آن کسب و کار در بین مردم و مشتریان بازار هدف می باشد. بنا به این تعاریف هدف یک برند خوب و مطلوب وادار نمودن بازار هدف به انتخاب ما از میان سایر رقبای حاضر در صحنه نیست ، بلکه متقاعد ساختن مشتریان هدف نسبت به این واقعیت است که تنها ما را ببینند و راه حل مشکل خود را تنها در ما جست و جو کنند. یکی از با ارزش ترین دارایی های هر شرکت نام و نشان تجاری آن شرکت می باشد که به نوعی جز دارایی های نامشهود اما تاثیر گذار دانست . هرچه ارزش نام و نشان تجاری در ذهن مصرف کنندگان بیشتر باشد و همیشه آن محصول را حتی با نام این برند و کسب و کار بشناسند ، شرکت می تواند در سایه آن منافع بیشتری را از مصرف کنندگان کسب کند. ارزش ویژه نام و نشان تجاری یکی از دارایی هایی است که هم ارزش شرکت را حفظ می کند و هم وفاداری مشتریان را به دنبال خواهد داشت اما اگر بخواهیم به زبان خیلی ساده برند را تعریف کنیم، طوری که کاملا درک شود و در ذهن باقی بماند؛ باید بگوییم که برند مثل روح، نامرئی است که به وسیله نام و نشان تجاری و هر خصوصیت دیگر به کالبد محصول یا خدمات دمیده و با آن‌ها عجین می‌شود. قابل دیدن نیست؛ اما برای مردم و مشتریانش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد حال ما باید با انجام تبلیغات  درست  باید جان تازه ای به این روح نامرئی  بدهیم و این برند را تبدیل به غول برند های موجود و هم راستا نماییم. اما باتوجه به هزینه بالای انواع تبلیغات حتما باید توجه نمایید که با دقت و احتیاط بهترین روش های بازاریابی و تبلیغات را استفاده کنیم تا بتوانیم بیشترین بازدهی را از این تبلیغات بهره ببریم.  اما در صورت اشتباه در انتخاب روش بازاریابی و تبلیغ باعث تاثیر منفی و مخرب بر روی این برند و نشان تجاری خواهد بود. البته ناگفته نماند که سیاست های اجرایی مدیریت کسب و کار ها مانند نحوه سرمایه گذاری میزان رشد سهام شرکت  نقدینگی کسب و کار  و غیره تاثیر زیادی بر روی ارزش نشان تجاری و برند یک کسب و کار را دارند. به همین خاطر باید توجه ویژه ای به بحث تبلیغات هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت  برای ادامه حیات آن برند و نام تجاری انجام شود. در حال حاضر  باید بدنبال تبلیغات مفید برای کسب و کار خود باشیم و برند خود را بالاتر ببریم. اگر دقت کنیم شرکت هایی که مورد توجه مردم قرار میگیرند و حتی مردم آن ها را به یاد دارند و در شرایط خاص به صورت غیر مسنقیم  و مستقیم  آنها را تبلیغ میکنند و مشتریان فراوانی به آنها ارجاع میدهند، اصولا طبق نظریات جدید بازاریابی  بعد از انجام بازاریابی موفق به جذب چند مشتری خواهد شد  که  هر کدام از اینها نیز در صورت رضایت، دوستان خود را نیز معرفی خواهند کرد و بدین ترتیب بازده بسیار مناسبی از تبلیغات گرفت و به همین دلایل است که می گویند تبلیغات هزینه نیست بلکه سرمایه است.

نویسنده: محسن عزیزی

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *