اخبار داغ

فوت نکنید، گرانی است/ هزینه‌های گزاف در انتظار مردگان/به جای هزینه های گزاف کار خیر بکنیم

این روزها در این گیر و دار مالی، فوت کردن نیز یک مشکل اقتصادی به شمار می‌رود به گونه‌ای که خانواده‌های متوفی باید علاوه بر غم از دست دادن عزیزخود، به فکر تأمین هزینه‌های تمام نشدنی مراسم‌ نیز باشند. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آری مرگ حق است، همانا از خداییم و به سوی […]

اشتراک گذاری
27 مرداد 1401
102 بازدید
کد مطلب : 148901

این روزها در این گیر و دار مالی، فوت کردن نیز یک مشکل اقتصادی به شمار می‌رود به گونه‌ای که خانواده‌های متوفی باید علاوه بر غم از دست دادن عزیزخود، به فکر تأمین هزینه‌های تمام نشدنی مراسم‌ نیز باشند.

به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، آری مرگ حق است، همانا از خداییم و به سوی او بازمی‌گردیم! به قول معروف شتری است که در خانه همه کس می‌خوابد اما وای از آن لحظه‌ای که هزینه‌ها از همان ابتدا گریبانگیر خانواده متوفی می‌شود.

هزینه‌های کمرشکنی که پشت سرهم ردیف می‌‌شوند، هزینه غسل ،سنگ قبر ، خواننده و اکو ،بنرها همدردی پخت پز و دعوت آشنایان و کسانی که قدم رنجه کرده و در مراسم تشییع شرکت داشته‌اند، اگر بدون صرف نهار، راهی منزل خویش شوند حتما گله و شکایتی پیش خواهد آمد. این تنها بخشی از هزینه های هنگفت مردن است که ورثه را به شدت آزار می دهد ،امروزه مراسم تدفین از مراسم عروسی گرانتر شده و هزینه های ختم ،مصیبت خانواده عزادار را دوچندان کرده است.

متأسفانه چشم و هم چشمی و مدگرایی نیز دامنگیر این‌گونه مراسم‌ شده و اگر خانواده‌ متوفی قدری از تجملات این‌گونه مراسم‌ کم کنند، بعدها باید تحمل شنیدن حرف و حدیث‌ها را نیز داشته باشند.

متأسفانه در این‌گونه مواقع به جای آن که تسلی خاطر بر خانواده‌ی متوفی شویم، نه تنها سربار آنها شده بلکه کنگر می‌خوریم و لنگر می‌اندازیم و تنها کاری که از دستمان برمی‌آید تحمیل کردن هزینه‌های سرسام‌آور بر خانواده‌ متوفی است.

به جای هزینه های گزاف کار خدا پسندانه بکنیم

در یک کار خداپسندانه خانواده محترم داودی اهل روستای ابوالعباس از توابع شهرستان باغملک که چندی پیش عزیزی را ازدست داده بودند،بخشی از هزینه عزاداری را با خرید یک دستگاه کولر گازی به ارزش ۲۲ میلیون تومان به مرکز نیکو کاری مُنگشت هدیه دادند این مرکز با هماهنگی خانواده متوفی آن را دراختیار یک خانواده نیازمند پنج نفره که فاقد هیچ گونه وسیله سرمایشی بودند قرار داند.

امیدواریم صاحبان عزا هزینه احسانات مراسم ختم را صرف امور خیریه، رفع نیازهای مستمندان و کارهای خیر نمایند یا در قالب کمک مومنانه در اختیار کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی قرار دهند . این روش باید در جامعه نهادینه شود تا صاحب عزا دغدغه پذیرایی و اطعام با هزینه سنگین را نداشته باشند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *