بهینهسازی و ارتقاء یکدستگاه کامیون چاهپیمایی توسط مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاهها
با تلاش و کوشش متخصصان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاههای شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب یک دستگاه کامیون چاه پیمایی تعمیر و بازسازی شد. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنرقلم، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاههای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: یک دستگاه کامیون چاهپیمایی به […]
با تلاش و کوشش متخصصان مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاههای شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب یک دستگاه کامیون چاه پیمایی تعمیر و بازسازی شد.
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از هنرقلم، مدیر تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاههای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: یک دستگاه کامیون چاهپیمایی به علت عمر بالا و فرسودگی و ضعف POWER PACK SYS (سیستم پیشران) و همچنین بهینه نبودن و عدم وجود سیستم تهویه کابین، کارایی لازم علیالخصوص در فصل گرما را نداشت و فقط در موارد محدود و ضروری در بعضی از عملیاتهای سبک از آن استفاده میگردید.
مهندس یونس عباسی لرکی افزود: کمبود یک دستگاه کامیون چاه پیمایی با قابلیتهای مناسب و منطبق با تجربه کارکنان عملیاتی در مسیرهای چاههایی دور از منطقه، همواره از دغدغههای عملیات محسوب میشد.
وی ادامه داد: در این راستا با هدف افزایش توانمندی و ارتقاء کیفی و کمی ارائه خدمات مدیریت تعمیر، تکمیل و خدمات فنی چاهها، بازسازی و ارتقاء این دستگاه پس از ایجاد تغییرات اساسی در تجهیزات آن، با همکاری مدیریت ترابری و پشتیبانی تولید صورت گرفته است.
مهندس عباسی لرکی اظهار داشت: اهم این تغییرات شامل تعویض کامل شاسی فرسوده دستگاه چاه پیمایی ، بازسازی کامل و بهینهسازی کابین چاهپیمایی (winch cabin) و کابین اپراتور (control cabin)، تغییر سیستم پیشران دستگاه (Power Pack) از مکانیکی به الکتریکی (با نصب یکدستگاه ژنراتور سه فاز ۸۰ kw و الکتروموتور ۱۵ kw) میباشد که این اقدام خلاقانه و کاملاً ابتکاری برای اولین بار در صنعت نفت در ساخت کامیونهای چاهپیمایی صورت گرفته است.
وی افزود: از مزایای این کار ارتقاء راندمان سیستم هیدرولیک و افزایش حداکثر توان کششی دستگاه (MAX, LINE POOL) از ۱۵۰۰ Lbs به ۳۰۰۰ Lbs، مجهز نمودن دستگاه به سیستم حفاظت الکترونیکی و پایش مداوم تجهیزات و استفاده از یک دیزل ژنراتور جهت تأمین توان مورد نیاز سیستم هیدرولیک و برق لازم جهت روشنایی، سیستم تهویه و سایر مصارف دستگاه میباشد.
مهندس عباسیلرکی، ایجاد سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب در کابین که باعث افزایش ایمنی و ارائه خدمات هر چه بهتر میگردد و همچنین امکان استفاده از برق دکل در زمان استقرار دستگاه برروی دکلهای حفاری به عنوان نیروی پیشران دستگاه و خارج نمودن ژنراتور نصب شده از مدار را از دیگر مزایای این تغییرات برشمرد.
وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده و با توجه به قدرت کامیون، مقاومسازی کابین و تجهیزات و همچنین با افزایش ضریب ایمنی، امکان استفاده از دستگاه در کلیه چاهها در مناطق جغرافیایی بالاخص جادههای کوهستانی و صعبالعبور فراهم گردیده است.
مهندس یونس عباسی لرکی در پایان گفت: این کار بزرگ و ارزنده تخصصی در شرایط تحریمهای ظالمانه و همهگیری کرونا با بهرهگیری از ظرفیتهای داخلی به ثمر رسید و علاوه بر تحقق برنامههای پدافند غیرعامل در حوزه تخصصی حفاری و تولید ایمن و پایدار نفت و گاز و ممانعت از توقف چاههای تولیدی شرکتهای پنج گانه بهرهبرداری و دکل های حفاری و تعمیراتی، صرفهجویی اقتصادی قابل توجه ای را به دنبال داشته است.
کدخبر: ۱۴۰۱۶۷۴۰۵۰۹۰۰۷۲
دیدگاهتان را بنویسید