امتیازدهی به غذای بومی شاخص
به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در نشست هماندیشی گردشگری خوراک که با حضور جمعی از فعالان علمی و حرفهای این حوزه در معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: موضوع گردشگری خوراک از چندین جنبه برای توسعه صنعت گردشگری کشور دارای اهمیت است […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز و به نقل از روابطعمومی معاونت گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، ولی تیموری در نشست هماندیشی گردشگری خوراک که با حضور جمعی از فعالان علمی و حرفهای این حوزه در معاونت گردشگری برگزار شد، گفت: موضوع گردشگری خوراک از چندین جنبه برای توسعه صنعت گردشگری کشور دارای اهمیت است که یکی از مهمترین آنها برداشتن گامی دیگر به سوی تحقق هدف و سیاست کلی این حوزه، یعنی تنوعبخشی محصولات و توزیع سفر به شمار میآید تا طبق این موضوع، گردشگری خوراک خود به عنوان جاذبهای جدید سبب هدایت گردشگران به سوی مقاصد متنوع و کمتر شناختهشده شود.
او افزود: طرح “شار” به معنای شناسایی، ارزیابی و رتبهبندی جاذبهها، محصولات و مقاصد گردشگری در دو سال اخیر یکی از مهمترین بسترهای حرکت و سیاستگذاری در حوزه گردشگری بوده که از سوی معاونت گردشگری دنبال شده است. طبق پیشبرد این طرح که با همکاری مرکز تجارت جهانی (IPC) با هدف توسعه صادرات گردشگری انجام گرفته است، اولویتهای کاری طبق عرضه و تقاضای این صنعت مشخص شده است. از این رو بر مبنای برنامهریزی صورتگرفته موضوع گردشگری کشاورزی و خوراک در صدر برنامههای مربوط به محصولات جدید قرار دارد.
معاون گردشگری اظهار کرد: طبق برنامهریزی صورتگرفته حاصل از پیشبرد طرح شار، زمان پرداختن به موضوع گردشگری خوراک در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تعیین شده بود. پیش از این موضوع، گردشگری کشاورزی نیز با طی فرآیند اداری و عملیاتی به عنوان محصول جدید معرفی شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. از این رو انتظار میرود موضوع گردشگری خوراک نیز همانند کشاورزی بتواند با توجه به محبوبیت موضوع و در نظر گرفتن بحث عرضه و تقاضا در این زمینه به سرعت به پروتکلهای اجرایی مورد نیاز دست یابد.
تیموری افزود: طبق روال کار، فرآیند و مسیر حرکت برای ورود رسمی گردشگری خوراک به یکی از جاذبهها و محصولات جدید قابل عرضه در این صنعت، ابتدا تشکیل کارگروهی متشکل از صاحبنظران، فعالان و تشکلهای حرفهای است. سپس همزمان با شکلگیری دبیرخانه مربوطه، تهیه سند بخشی مربوط به توسعه محصول و بازار در حوزه گردشگری خوراک انجام خواهد گرفت و بعد از آن تدوین دستورالعمل اجرایی صدور مجوزهای فعالیت در این حوزه صورت می پذیرد تا پس از آن با ورود بخشهای مرتبط معاونت گردشگری از جمله اداره کل آموزش یا دفتر بازاریابی و تبلیغات، همزمان اقداماتی از جمله تعریف کارگاههای آموزشی و نیز تهیه بستههای تبلیغاتی انجام شود.
دیدگاهتان را بنویسید