اخبار داغ

سر فصل دوره های دانش افزایی اساتید براساس گام دوم رونمایی می شود

مدیر مرکز هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری گفت: سرفصل دوره‌های دانش افزایی اساتید بر اساس گام دوم بازنگری شده و در هفته‌های آتی رونمایی می شود. به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب محمد نژاد گفت: یکی از مأموریت‌های مرکز هم‌اندیشی، برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌افزایی برای اساتید […]

اشتراک گذاری
09 تیر 1400
155 بازدید
کد مطلب : 56504

مدیر مرکز هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد رهبری گفت: سرفصل دوره‌های دانش افزایی اساتید بر اساس گام دوم بازنگری شده و در هفته‌های آتی رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز وبه نقل ازخبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حبیب محمد نژاد گفت: یکی از مأموریت‌های مرکز هم‌اندیشی، برگزاری دوره‌های آموزشی دانش‌افزایی برای اساتید است. در دانش‌افزایی، سرفصل دوره‌ها را بر اساس گام دوم انقلاب بازنگری کردیم و در هفته‌های آتی رونمایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طی این دو سالی که از بیانیه گام دوم انقلاب می‌گذرد، تقریباً یک‌دهم نشست‌های ما به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اختصاص داشت؛ یعنی چیزی حدود صد و پنجاه نشست. اساتید علاقه داشتند با محتوای بیانیه گام دوم آشنا شوند. حتی بعضی نشست‌ها از حالت نظری به عملی سوق داده می‌شد؛ مثل موضوع مواسات. حاصل این نشست‌ها، تشکیل گروه‌های جهادی اساتید در برخی دانشگاه‌ها شد.

مدیر مرکز هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد با بیان اینکه نزدیک به ۸۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه‌ها هستند افزود: همین امر برای ما مأموریت بسیار بزرگی است. طرح‌های زیادی قابل اجرا داریم که مصمم هستیم انجام دهیم یکی از این طرح‌ها، طرح اندیش‌وران است.

وی با اشاره به طرح اندیش‌وران گفت: بر اساس این طرح، اندیشکده‌هایی در دانشگاه‌ها با هدف تحقق ارتباط بین دانشگاه و مجموعه‌های خارج از دانشگاه مثل مجلس و دولت ایجاد می‌شود.

مدیر مرکز هم‌اندیشی و دانش‌افزایی استادان و نخبگان دانشگاهی نهاد افزود: طبق این طرح، اندیشکده‌هایی با موضوع متناسب با ظرفیت هر دانشگاه تأسیس می‌شود و علاوه بر اساتید، نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی استان‌ها به عضویت این اندیشکده در می‌آیند، یعنی زمینه‌ای فراهم می‌شود تا نماینده مجلس از دانش اساتید بهره مند شود. استاد دانشگاه با مسائلی آشنا می‌شود که مسائل واقعی هستند و در دانشگاه به موضوعاتی که کاربردی نباشد نخواهد پرداخت. دانشگاه هم مشکلاتی در مسیر انجام وظیفه خود دارد که با طرح این مشکلات در این جلسات، راهکار حل آنها را می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *