تعرفه گمرکی ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده نامزد ریاست جمهوری: با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم. از طرفی با واردات انحصاری خودرو هم مخالفم. اصطلاح «تعرفه گمرکی» در دنیا، ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است. صنعت خودرو قدمتی حداقل ۶۰ ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، محسن مهرعلیزاده نامزد ریاست جمهوری:
با بازار انحصاری خودرو در داخل موافق نیستم. از طرفی با واردات انحصاری خودرو هم مخالفم. اصطلاح «تعرفه گمرکی» در دنیا، ابزاری برای کنترل بازار رقابتی خودرو است.
صنعت خودرو قدمتی حداقل ۶۰ ساله در کشور ما دارد که یادم است آن زمان هنوز هیوندای و دوو نبودند. من در مسیر کارهایم با مهندسان و مدیران فعلی که صحبت میکردم، در مورد این میگفتند که زمانی به عنوان کارآموز ایران خودرو آمده بودند و هنگامی که سالنهای ایران خودرو را میدیدیم، در مورد احتمال ورود این نوع شبکه به کره میاندیشیدیم. به همین دلیل، ایران از منظر صنعت خودروسازی، کشور پیشرفتهای است و بیش از ۵۰۰ هزار نفر در صنعت خودرو مشغول به کار هستند که بایستی این افراد را نگه داریم.
به واردات انحصاری خودرو معتقد نبوده و در مورد انحصار خودروسازی در داخل نیز موافق نیستم. در دنیا اصطلاح «تعرفه گمرکی» وجود دارد که ابزاری برای کنترل بازار، به نحوی که کیفیت محصول بالا رفته، استاندارها رعایت شده، بهرهوری در کارخانهها بالا رفته، قیمتهای تمام شدهها پایین بیاید و از تمام اینها مهممتر، به وجود آمدن بازار رقابتی برای خودرو است که ایران بایستی برای بازار خودرو این کار را انجام دهد.
به این معنا که تلاش کنیم به هر نحو ممکن مانند تغییر در مالکیت خودروسازیها و تغییر در مدیریتها. باید رقابتی شدن این عرصه را ممکن سازیم.
قطعهسازی از خودروسازی مهمتر بوده و خوشبختانه توان خودروسازی کشور ما بسیار بالا است. قطعا استان خراسان در قطعهسازی بسیار خوب عمل کرده است. در اطراف تهران، اشتهارد، تبریز و قزوین نیز قطعهسازی رشد کرده است.
دیدگاهتان را بنویسید