«ترجیح شوکت» و «ارادهی صمیمیت»
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جعفر حسنخانی در یادداشتی به بررسی کلیپ ثبتنام علی لاریجانی و سید ابراهیم رئیسی که در روزهای گذشته در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده بود، پرداخت. نشانهشناسی فیلم تبلیغاتی علی لاریجانی: سرتاسر فیلم و بیشتر حجم صحنهها را بادیگاردها در بر گرفتهاند و همهجا به شکل پررنگ، آشکار و […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز، جعفر حسنخانی در یادداشتی به بررسی کلیپ ثبتنام علی لاریجانی و سید ابراهیم رئیسی که در روزهای گذشته در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده بود، پرداخت.
نشانهشناسی فیلم تبلیغاتی علی لاریجانی:
سرتاسر فیلم و بیشتر حجم صحنهها را بادیگاردها در بر گرفتهاند و همهجا به شکل پررنگ، آشکار و عامدانهای حضور دارند. تقریباً در هیچ صحنهای نیست که بادیگاردها نباشند.
حضور پرحجم بادیگاردها بازنمایی حضور حاجب، پردهدار، میرغضب و… است و همه دلالت بر شوکتخواهی سوژه دارد. به نظر سوژه، شوکت را بر احترام، بر مردمداری، بر مهربانی و عطوفت، بر صمیمیت و… ترجیح میدهد.
موسیقی فیلم تبلیغاتی لاریجانی برای فیلم پادشاه The King 2019 است. نام تِرَک بهکاررفته «تاجگذاری» است. موسیقی هم دلالت بر میل سوژه به شوکت و اشرافیت دارد.
نشانهشناسی فیلم ثبتنام سید ابراهیم رئیسی:
رئیسی، رئیس قوه قضائیه کشور است و طبیعتا حضور تعدادی از بادیگاردها در فیلم ضروری است اما با این حال بادیگاردها در طول فیلم هیچگاه حضور پر رنگ ندارند و بارها در فیلم کوتاه یک دقیقه و چند ثانیهای شاهد کادرهای بستهشدهای هستیم که در آن خبری از بادیگارد نیست.
در طول فیلم دوربین بهعنوان چشم مخاطب یا بر فراز سوژه است یا در کنار سوژه و رئیسی را بیواسطه و دوشادوش همراهی میکند. و این مهم دلالت بر همان سلام و صمیمیت پیش گفته است.
منبع: تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید