شرکتهای خلاق در ۱۲ حوزه عملکردی کمک هزینه دریافت میکنند
به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتهای خلاق در ۱۲ حوزه عملکردی، بازاریابی و فروش، بسته کمک هزینه خدمات عارضهیابی دریافت میکنند و این خدمات با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق ارائه میشود. بسیاری از شرکتهای تجاری،تولیدی، خدماتی، صنعتی و همچنین نهادها […]
به گزارش پایگاه خبری تجهیزنیوز، بنا بر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکتهای خلاق در ۱۲ حوزه عملکردی، بازاریابی و فروش، بسته کمک هزینه خدمات عارضهیابی دریافت میکنند و این خدمات با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق ارائه میشود.
بسیاری از شرکتهای تجاری،تولیدی، خدماتی، صنعتی و همچنین نهادها و سازمانها، با مشکلاتی در فرایندهای خود مواجه هستند. این مشکل ممکن است در یک شرکت، ناکارآمد بودن خط تولید باشد و در یک واحد دیگر، مشکل در جانمایی نیروی انسانی مورد استفاده باشد.
در این راستا، گروههای متخصصی وجود دارند که در رشتههای مختلف خدمات عارضهیابی ارائه میدهند. خدمات عارضهیابی مشتمل بر پایش، سنجش و یافتن مشکل و ارائه راهکارهای منطقی و قابل اجرا است.
یکی از حوزههایی که بسیاری از شرکتها با آن مشکل مواجه هستند. بخش فروش و بازاریابی است. در صورتی که بسیاری از شرکتهای خلاق بتوانند بخش فروش خود را به درستی مدیریت کنند و استراتژی مناسبی برای بازاریابی خود داشته باشند، احتمالاً بخش عمدهای از مشکلات آنها مرتفع خواهد شد.
از این رو ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانشبنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، برای کمک به رفع این مشکل، کمک هزینه خدمات عارضهیابی تا سقف ۳۰ میلیون ریال در نظر گرفته است.
عارضهیابی شرکتهای خلاق یکی از مهمترین عوامل شناخت عوامل تأثیرگذار بر موفقیت کسب وکارهای دانش بنیان و خلاق است. این در حالی است که معمولاً تحلیل معیارهای مورد توجه در بازاریابی و شناخت تعارضها کمتر مورد توجه و تمرکز فناوران و صاحبان شرکتها بوده و عموماً در این بخش دچار چالش و ضعف هستند.
خدمات عارضهیابی بازاریابی و فروش شرکتهای خلاق شامل ارزیابی و بررسی زیرساختها و سوابق شرکت به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف قابل بهبود در هر ۱۲ حوزه عملکردی بازاریابی و فروش شرکت است.
به گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، ۱۲ حوزه عملکردی بازاریابی و فروش یک شرکت خلاق نیز، شامل تحقیقات بازار، برنامهریزی بازاریابی و فروش، طراحی مدل کسبوکار، بهبود محصول از منظر واحد بازاریابی، مدیریت شبکه توزیع، قیمتگذاری، برندسازی، تبلیغات و ترویج، بازاریابی مستقیم، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتری و فرایندهای پشتیبان بازاریابی و فروش است.
یک کارشناس با بررسی دقیق تمام این مراحل، نسبت به مشکلیابی اقدام میکند و پس از تشخیص عارضه، راهکار رفع آن را نیز ارائه میکند.
خدمات عارضهیابی بازاریابی و فروش برای شرکتهای خلاق با درآمد کمتر از صد میلیارد ریال در آخرین سال مالی به صورت ۱۰۰ درصد رایگان بوده و تا سقف ۳۰ میلیون ریال توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پرداخت، میشود.
منبع: ایسنا
دیدگاهتان را بنویسید