اولویت بانک مرکزی؛ آموزش قانون جدید چک
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاعرسانی جامع درباره تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویتهای اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است. به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «پویا جبل عاملی» درباره «قانون اصلاح قانون صدور چک» […]
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی گفت: آموزش و اطلاعرسانی جامع درباره تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویتهای اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است.
به گزارش پایگاه خبری تجهیز نیوز و به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «پویا جبل عاملی» درباره «قانون اصلاح قانون صدور چک» گفت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرایی میشود.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی افزود: یکی از اصلی ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته چک های جدید اعمال می شود و پس از تعطیلات و آغاز فعالیت کسب و کارها رعایت آن ضروری است.
جبل عاملی با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع در این زمینه از اولویتهای اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، افزود: با توجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدفگذاری اطلاعرسانی به آحاد مردم جامعه و اقناع ذینفعان اصلی، آگاه سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکار عمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده کند.
وی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزی در زمینه اطلاعرسانی قانون جدید چک نیز گفت: در این مسیر، راهبرد اصلی بانک مرکزی بر استفاده از تمام ظرفیتهای اطلاعرسانی، تولید محتوا با تأکید بر برنامههای ساده و جذاب با توجه به تنوع مخاطبان متمرکز شد.
جبل عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع برای پوشش همه جانبه مخاطبان را یکی از ویژگیهای اصلی برنامه مدون ارتباطی بانک مرکزی خواند و گفت: روابط عمومی بانک مرکزی با به کارگیری ابزار متنوع به منظور پوشش و دربرگیری همه جانبه مخاطبان نسبت به تولید و انتشار محتوای متنوع اقدام کرد و برای دستیابی به اهداف مورد نظر از ابزار شبکههای اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی، فضای داخلی ایستگاههای مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافی از نمایشگرها)، خبرگزاریها و سایتهای خبری، ابزار تبلیغاتی فضای داخلی شعب و روزنامهها بهره گرفت.
وی درباره اقدامات در دست اجرا و انجام شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی گفت: تولید برنامههای تلویزیونی و ۲۰۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۵۱۰۰ دقیقه از چهار شبکه سراسری یک، دو، سه و پنج و ۱۵۰۰ نوبت پخش از ۳۰ شبکه استانی، تولید برنامههای رادیویی و ۱۵۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۷۳۰ دقیقه از شبکههای رادیویی «پیام»، «ایران»، «ورزش»، «اقتصاد» و «جوان»، نصب پوستر اطلاع رسانی در ۱۱۰ بیلبورد در سراسر کشور، تعیین سخنگو برای پروژه قانون جدید چک و انجام بیش از ۵۰ مورد مصاحبه اختصاصی با رسانهها، انتشار تعداد زیادی موشن گرافی یک دقیقه ای در انواع شبکههای اجتماعی و بیش از پنج میلیون بار رویت این موشنها و نیز ارسال پیامکهای انبوه برای مشتریان شبکه بانکی با موضوع قانون جدید چک از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.
جبل عاملی ابراز امیدواری کرد که با مجموعه اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شده و نیز ارایه اطلاعات مورد نیاز در شعب توسط کارکنان بانکها، مردم به تدریج و بدون مشکل خاصی با جزییات قانون جدید و تکالیف مترتب بر صادرکننده و دریافت کننده چک براساس قانون جدید آشنا شوند.
دیدگاهتان را بنویسید